    From: "livia" <s...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kontrola z urzędu skarbowego
    Date: Wed, 27 Oct 2004 17:44:08 +0200

    >Pani księgowej widocznie mylą sie firmy, które obsługuje. To często się
    >zdaża.
    >Szczególnie gdy księgowy bardziej kocha rachunkowość od jakieś tam KPiR.
    >Wszystko w tedy sprowadza do wspólnego mianownika
    >
    >A jeśli chodzi o sprawdzanie stanu kasy, to słyszałam, że takie kontrole są
    >przeprowadzane w celu złąpania na goracym uczynku osób, które nie fiskalizują
    >
    >całej sprzedaży.
    >Jeśli w kasie jest manko, to nie powinno być sprawy. Gorzej jeśli zostanie
    >odkryta superata.
    >
    >pozdrawiam Maja

    i jeszcze jedno z tego co mi wiadomo ( nie pamiętam tak zgłowy podstawy
    prawnej) każda osoba prowadząca działalność, bez względu na sposób prowadzenia
    tejże działalności (os.fiz., spólka cyw, os. prawna) na rządanie US ma
    obowiązek udostępnić wszystkie konta bankowe i kasę w celu sprawdzenie
    przepływu środków.
    Ale to nie ma nic wspólnego z kasa fiskalną. Ten przepis jest bardziej ogólny.
    Mój znajomy, który rozlicza się jedynie za pomocą banków i nie prowadzi
    sprzedaży detalicznej miał kontrole skarbową tylko dotyczącą obrotów na
    kontach bankowych. Potem dopiero wybiórczo były sprawdzane operacje księgowe.
    Pani z urzędu typowała pozycję na wyciągu i szukała pod nią stosownego
    dokumentu w KPIR.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl