  • Data: 2004-10-27 21:36:04
    Temat: Re: kontrola z urzędu skarbowego
    Od: "livia" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    czekajcie, bo ja czegoś nie rozumiem.
    Gotfryd, ja nigdy nigdzie nie napisałam, że uS ma prawo mi sprawdzić konto
    osobiste. A poszła ty...
    Pisząc wszystkie mam na myśli firmowe, bo przecież o tym rozmawiamy. O
    kontroli firmy a nie mojego prywatnego mieszkania.

    Jak bardzo narozrabiasz i wplączesz się w jakąś aferę gospodarczą to na
    wniosek prokuratora przyjdą ci nawet zobaczyć jak mieszkanie sprzątacie i czy
    kurze za szafą sa dobrze wytarte.
    Ale jeśli będziesz prawowitym obywatelem, to nie mają do tego prawa. bo by to
    faktycznie była rewizja.

    A co do kasy, to mam na myśli także firmową. A nie twoją prywatną. Nie
    wszystkie firmy mają sprzedaż detaliczną. A więc fiskalki nie posiadają.
    Jednak operacje finansowe w tych firmach nie są prowadzone jedynie przy pomocy
    kont bankowych.

    Tą podstawę prawną Ci znajdę. Dotyczy to chyba KPIR. Ale nie jestem do końca
    pewna.
    Ale przepis pamiętam doskonale bo oczy szeroko otwierałam na widok paradoksu.
    Nie musze ewidencjonować obrotu finansowego, ale kasę muszę mieć i na wniosek
    urzedu udostępnić. Tak samo jak przy pełnej księgowości musze wystawiać druki
    KP i KW. Jednak ich nie księguję, chyba, że stanowią samodzielny dokument w
    zamian za fakturę lub rachunek. To samo dotyczy przepisów o przepływie
    pieniędzy. Chodzi o te umowne 1000Euro pojedynczej tranzakcji finansowej.
    A więc skoro wystawiasz KP i KW i obowiązją cię przepisy dotyczące
    limitowanych przepływów w systemie pozabankowym to kasa również Cię
    obowiązuje. Chociaż jej nie ewidencjonujesz księgowo. To nie ja to wymyślam.

    życzę zasobnych kopert TPSA
    pozdrawiam Maja - pokorna
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl