    From: "livia" <s...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kontrola z urzędu skarbowego
    Date: Wed, 27 Oct 2004 22:13:09 +0200

    >Użytkownik "livia" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

    >kontrolera,
    >nadwyzka)
    >>

    >więc obstawiam, że z wczoraj zostało 100tyś,
    >i pewnie wyjdzie manko ;)

    OK, tylko jeszcze istnieje coś takiego jak zestawienie dzienne sprzedaży. I
    kontroler napewno będzie miał ochotę do niego zajrzeć. A nawet włąśnie od
    niego rozpocznie sprawdzanie.

    >w ramach
    >operacji. To
    >
    >stwierdzenie ilości gotówki dalekie jest od stanu "powinno być"

    a nie twierdzę, że "być powinno". Nie mówię też o różnicach prawo lub w lewo

    rzędu paru złotych. Ale w każdym raporcie z większej kontroli, który miałam w
    rękach ( a było ich już kilka) zawsze był podany stan kasy. Była też podana
    przez włąściciela średnia marża.

    Często się dziwimy, jak to możliwe, że w trakcie kontroli zawsze bezbłędnie są
    podważane wszyskie lewe faktury, że przy uzyciu zwykłego kalkulatora ispektor
    jest w stanie stwierdzić, czy zaniżamy sprzedaż czy nie.
    A to się odbywa zupełnie na innym poziomie. Patrząc na ilość towaru
    znajdującego się w sklepie, głównie krótkoterminowego, łatwo jest komus
    takiemu określić sprzedaż.To wynika z porównań i doświadczenia. Mało tego oni
    wiedzą, na której ulicy jaki jest obrót. Patrzą jedynie na klientów
    wchodzących do sklepu w trakcie kontroli. Na ilość zatrudnionyhc pracowników
    itd. A sprzedawców lewych kosztów znają na wylot.
    O obrotach i działaniu danej branży wiedzą niekiedy więcej niż sami
    przedsiębiorcy.

    Maja

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl