    From: hikikomorisan <h...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kontroler z ZUS
    Date: Wed, 13 Nov 2013 22:30:43 +0100

    On 13.11.2013 12:13, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > na kwestię "własności kosztów", czyli konieczności przypisania ich do
    > konkretnego elementu świadczenia, a nie świadczenia jako całości.
    > Na ogół akceptowane jest przypisywanie do "całości świadczenia",
    > mimo że litera przepisu w tej sprawie jest wątpliwa (i mi wychodzi
    > właśnie "elementarnie"), ale inne podejście prowadzi do absurdów;
    > Dajmy na to, jak kafelkarz ma Ci wykafelkować łazienkę, powinien
    > byłby zapłacić za możliwość skorzystania z tego pomieszczenia tak
    > jak za wynajęcie, bo korzysta przecież celem wykafelkowania go.

    Alez, alez, sytuacja jest diametralnie rozna.

    Powyzej - kafelkarz - wyglada tak:

    ja chce go tam wpuscic

    ja chce zeby tam pracowal

    ja mu za to place

    ja moge go wpusic lub nie wpuscic (jak nie wpuszcze, to mi nie
    wykafelkuje...)

    ja moge mu powiedziec, zeby nie uzywal mojego kibla, tylko poszedl siku
    gdzie tylko chce ale nie tutaj

    moge tez powiedziec, ze dzis po 14-tej wynocha

    nie musze, choc moge, zapewnic mu telefon, jakby chcial zadzwonic do
    kolegi, zony,

    nie musze, ale moge zapewnic mu szklanke wody, ba nawet kawe, herbate
    czy ciastka.

    ale jak mu tego nie zapewnie, nie grozi mi kara :]

    a urzednik ZUS?

    zacznijmy od tego, ze ja go NIE chce wpuscic, ale MUSZE (lub urzedowo
    kara z marszu).

    a ze go nie chce, to nie che mu nic zapewniac, ale znow: MUSZE.

    > Patrz wyżej - jeśli świadczenie jest DLA CIEBIE, to dość powszechnie
    > akceptowanym podejściem jest (było?) pozwolenie na zaliczenie
    > poniesionych kosztów przez Ciebie właśnie, a chyba nie chcesz
    > powiedzieć, że kontrola nie jest w Twoim interesie ;)

    Alez wlasnie chce to powiedziec! Dupyzawracanie generujace koszty jest
    mi niepotrzebne.

    > (nie bić! :P)
    > Jest coś jeszcze - kiedy zaskarżysz ZUS o "nieodpłatne świadczenie",
    > to przyjdzie kontrola z US i zarzuci Ci wykroczenie w postaci
    > niewyłączenia z własnych kosztów wartości świadczenia którego
    > nie wykorzystałeś na własny cel :>

    A jak wylacze? :)

    Dajmy na to proporcjonalnie czynsz, za pomieszczenie, szklanke wody,
    ilestam minit rozmowy i iles kartek ksero? ;)

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx