  • 1. Data: 2013-11-12 22:06:46
    Temat: kontroler z ZUS
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    tak sobie czytam...

    "Osobie kontrolującej płatnik powinien zapewnić niezbędne warunki do
    przeprowadzenia czynności kontrolnych (art. 88 ust. 1 pkt 3 ustawy
    systemowej). Nie oznacza to jednak, że wystarczy przeznaczyć do tego
    wyłącznie miejsce, w którym będzie pracował inspektor, np. biurko i
    krzesło. Może to być osobne pomieszczenie lub wydzielone miejsce, w
    którym należy jednak stworzyć odpowiednie warunki pracy dla
    kontrolującego. Oprócz tego osobie kontrolującej należy też udostępnić
    środki łączności (z wyjątkiem środków transportowych) oraz inne środki
    techniczne, którymi dysponuje płatnik, a które są niezbędne do wykonania
    czynności kontrolnych."

    zwlaszcza ta druga czesc - zapewniec, ale czy bezplatnie? np.
    korzystanie z telefonu i z internetu.

    Nie ma sprawy, ale odplatnie. Bo czamu ma byc za frajer?

    http://biznes.onet.pl/praca/jak-przygotowac-sie-na-k
    ontrole-z-zus,18493,5587606,5451429,463,1,news-detal

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 2. Data: 2013-11-12 22:20:39
    Temat: Re: kontroler z ZUS
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-11-12 22:06, hikikomorisan pisze:
    > Nie ma sprawy, ale odplatnie. Bo czamu ma byc za frajer?

    Przecież zacytowałeś przepis "czemu".

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-11-12 22:36:41
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 12.11.2013 22:20, Liwiusz wrote:

    > Przecież zacytowałeś przepis "czemu".

    Ale tam nie ma nic o tym, ze ma to byc bezplatnie.

  • 4. Data: 2013-11-12 22:46:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-11-12 22:36, hikikomorisan pisze:

    > Ale tam nie ma nic o tym, ze ma to byc bezplatnie.

    Jest napisane.
    "Masz zapewnić".

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2013-11-12 22:49:01
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 12.11.2013 22:46, Liwiusz wrote:

    > Jest napisane.
    > "Masz zapewnić".

    Tak jak zaklad energetyczny ma zapewnic mi dostawy pradu. Odplatnie. Ja
    place - oni zapewniaja.

    Pytanie - czy prawnik wygralby windykacje ZUSu za zapewnienie, tego co
    chca. W ustawie nie ma slowa, ze "bezplatnie".

    Ponadto... coz, jakos to w US bylo, ze swiadczenie bezplatne nie
    wyklucza podatku, ktory ma "obdarowana strona" odprowadzic.

    Wiec jesli zapewnie bezplatnie pokoj (czynsz, media) oraz uslugi
    telekomunikacyjne, to to stanowi przychod ZUSu :]

  • 6. Data: 2013-11-13 12:13:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Nov 2013, hikikomorisan wrote:

    > Tak jak zaklad energetyczny ma zapewnic mi dostawy pradu. Odplatnie. Ja place
    > - oni zapewniaja.

    To się zgadza, nie wtykam się do tego kawałka dyskusji.

    > Ponadto... coz, jakos to w US bylo, ze swiadczenie bezplatne nie wyklucza
    > podatku, ktory ma "obdarowana strona" odprowadzic.

    Zgadza się.
    Ale dotąd jest chyba tylko jeden przypadek wyroku NSA, wskazującego
    na kwestię "własności kosztów", czyli konieczności przypisania ich do
    konkretnego elementu świadczenia, a nie świadczenia jako całości.
    Na ogół akceptowane jest przypisywanie do "całości świadczenia",
    mimo że litera przepisu w tej sprawie jest wątpliwa (i mi wychodzi
    właśnie "elementarnie"), ale inne podejście prowadzi do absurdów;
    Dajmy na to, jak kafelkarz ma Ci wykafelkować łazienkę, powinien
    byłby zapłacić za możliwość skorzystania z tego pomieszczenia tak
    jak za wynajęcie, bo korzysta przecież celem wykafelkowania go.

    > Wiec jesli zapewnie bezplatnie pokoj (czynsz, media) oraz uslugi
    > telekomunikacyjne, to to stanowi przychod ZUSu :]

    Patrz wyżej - jeśli świadczenie jest DLA CIEBIE, to dość powszechnie
    akceptowanym podejściem jest (było?) pozwolenie na zaliczenie
    poniesionych kosztów przez Ciebie właśnie, a chyba nie chcesz
    powiedzieć, że kontrola nie jest w Twoim interesie ;)
    (nie bić! :P)
    Jest coś jeszcze - kiedy zaskarżysz ZUS o "nieodpłatne świadczenie",
    to przyjdzie kontrola z US i zarzuci Ci wykroczenie w postaci
    niewyłączenia z własnych kosztów wartości świadczenia którego
    nie wykorzystałeś na własny cel :>

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2013-11-13 16:47:36
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

    > Jest napisane.
    > "Masz zapewnić".

    A czy moge mu dac smartfona , karte na zlotowke i niech sobie uzywa- jak
    braknie to niech kupuje za swoje- ja mu zapewnilem mozliwosc korzystania...

  • 8. Data: 2013-11-13 20:15:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-11-13 16:47, Przemek pisze:
> [...]
    > braknie to niech kupuje za swoje- ja mu zapewnilem mozliwosc korzystania...

    A co ty tym smartfonem chcesz kontrolerowi zapewnić?

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2013-11-13 22:30:43
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

> [...]
    > byłby zapłacić za możliwość skorzystania z tego pomieszczenia tak
    > jak za wynajęcie, bo korzysta przecież celem wykafelkowania go.

    Alez, alez, sytuacja jest diametralnie rozna.

    Powyzej - kafelkarz - wyglada tak:

    ja chce go tam wpuscic

    ja chce zeby tam pracowal

    ja mu za to place

    ja moge go wpusic lub nie wpuscic (jak nie wpuszcze, to mi nie
    wykafelkuje...)

    ja moge mu powiedziec, zeby nie uzywal mojego kibla, tylko poszedl siku
    gdzie tylko chce ale nie tutaj

    moge tez powiedziec, ze dzis po 14-tej wynocha

    nie musze, choc moge, zapewnic mu telefon, jakby chcial zadzwonic do
    kolegi, zony,

    nie musze, ale moge zapewnic mu szklanke wody, ba nawet kawe, herbate
    czy ciastka.

    ale jak mu tego nie zapewnie, nie grozi mi kara :]

    a urzednik ZUS?

    zacznijmy od tego, ze ja go NIE chce wpuscic, ale MUSZE (lub urzedowo
    kara z marszu).

    a ze go nie chce, to nie che mu nic zapewniac, ale znow: MUSZE.

> [...]
    > poniesionych kosztów przez Ciebie właśnie, a chyba nie chcesz
    > powiedzieć, że kontrola nie jest w Twoim interesie ;)

    Alez wlasnie chce to powiedziec! Dupyzawracanie generujace koszty jest
    mi niepotrzebne.

> [...]
    > to przyjdzie kontrola z US i zarzuci Ci wykroczenie w postaci
    > niewyłączenia z własnych kosztów wartości świadczenia którego

    A jak wylacze? :)

    Dajmy na to proporcjonalnie czynsz, za pomieszczenie, szklanke wody,
    ilestam minit rozmowy i iles kartek ksero? ;)

  • 10. Data: 2013-11-13 22:31:35
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 13.11.2013 20:15, Liwiusz wrote:

    > A co ty tym smartfonem chcesz kontrolerowi zapewnić?

    To co w przepisie.