    From: <r...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: korekta DRA dla ZUS po chorobie - jak zrobic?
    Date: Mon, 5 Aug 2002 22:05:28 +0200

    Użytkownik "Kinga" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:aim0nj$lp0$1@news.onet.pl...

    > Jestes pewna, ze zdrowotne placi sie w calosci za okres choroby?
    > Kinga

    Twoje wątpliwośc, Kingo, są zasadne bowiem podstawa wymiaru wszystkich
    składek, w tym zdrowotnego, jest jednakowa.

    Wybrane cytaty z poradnika na stronie ZUS
    http://www.zus.pl/ref_99/porad4/p4-05.htm

    "Podstawa wymiaru składek na ubezpieczenie zdrowotne osób prowadzących
    pozarolniczą działalność jest taka sama jak podstawa wymiaru składek na
    ubezpieczenia społeczne - jest to kwota zadeklarowana, nie niższa jednak od
    60% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w poprzednim kwartale."

    "Nie zalicza się do podstawy wymiaru składek na ubezpieczenie zdrowotne
    osoby prowadzącej pozarolniczą działalność i osoby z nią współpracującej
    zasiłków przyznanych na podstawie przepisów o ubezpieczeniu chorobowym lub
    wypadkowym."

    "Jeżeli osoba prowadząca pozarolniczą działalność choruje przez część
    miesiąca i przysługuje jej za ten okres zasiłek chorobowy, to ma prawo do
    proporcjonalnego zmniejszenia podstawy wymiaru składek na ubezpieczenie
    zdrowotne z tytułu drugiej i kolejnej pozarolniczej działalności z
    uwzględnieniem okresu, za który przysługuje zasiłek.
    Otrzymany zasiłek chorobowy ma zastosowanie do wszystkich źródeł przychodu,
    tj. do każdej prowadzonej przez daną osobę działalności."

    Ryszard