  • Data: 2003-09-25 08:34:23
    Temat: Re: korekta deklaracji VAT 7
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 25 Sep 2003, Yennifer wrote:

    >+ Użytkownik "Łukasz Kaliński" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    >+ > Albo składasz deklarację po terminie z pisemkiem wykazującym twój 'czynny
    [...]
    >+ > W większości przypadków to pomaga.
    >+
    >+ A jak nie pomoze?

    IMHO to są dwie różne sprawy na co ma pomóc:
    - na spóźnione złożenie deklaracji (wykroczenie, mandat)
    - na spóźnioną wpłatę podatku (wykroczenie, ale niekoniecznie karzą)
    - na prawo do odliczenia VAT

    >+ Wole zlozyc korekte - i przeniesc Vat naliczony na nastepny m-c.

    Rozumiem. Acz jestem przekonany że widziałem wyrok NSA
    z argumentacją sądu :), w stylu: "w ustawie zapisano że
    podatnikowi przysługuje odliczenie VAT jak zechce. Jeśli
    wpisał VAT do odliczenia to znaczy że chciał; uznanie
    że zrobił to nieprawidłowo jest może i słuszne, ale nie
    upoważnia do wyciągnięcia wniosku że nie chciał skorzystać" :)
    Ale dopóki nie znajdę... to to tylko "z głowy"...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)