  • 11. Data: 2002-12-07 09:49:03
    Temat: Re: korekta do korekty
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    news:7i22vukt1qpv0r1u0o6lqkfrtj77q4gmlf@4ax.com...
    > Pięknego dnia Fri, 06 Dec 2002 17:26:40 +0100, walfal
    > <w...@x...wp.pl> zakodował:

    > Sorki, tego nigdzie nie napisałem. Możesz podać ten przepis? Bo ja
    > takiego nie znam. A jak na korekcie napiszę różnicę netto -100, vat
    > -20 to mam korygować fakturę główną?? Przecież to korekta jest błędna.

    Oczywiscie przepisy tego wprost nie definiuja. Ale w takich jak ten
    wypadkach warto posłużyć się "interpretacją zdroworozsądkową". A więc:

    KOREKTA (jak sama nazwa wskazuje) koryguje błędny opis stanu
    faktycznego. Stąd wniosek, że po wystawieniu faktury korygującej, ilości
    czy wartości towarów/usług z faktury pierwotnej stają się
    "nieobowiązujace", bo korektą co innego udokumentowaliśmy jako "stan
    faktyczny". Nie można więc powtórnie korygować czegoś, co już zostało
    uznane za błędne i skorygowane. Korygujemy zawsze stan, który istnieje
    po wystawieniu wszystkich dotychczasowych korekt, bo to jest stan
    aktualnie "obowiązujący".
    Niejako przy okazji ta metoda jest łatwiejsza do zaimplementowania.

    > I wtedy wychodzą Ci paradoksy typu Było 10 WInno być 6 różnica -2 (bo
    > była inna korekta zmniejszająca o 2).

    > Można. Przepisy podają tylko minimalne wymagania. Jednak chodzi mi o
    > wygodę ksiegowości oraz o jasność i przejżystość sytuacji.

    Jasne, tutaj może być dowolnie. Jeśli pozycja "było" jest taka sama jak
    "winno być" to i tak różnica jest 0 i nie ma na nic wpływu.

    > Przypomnę przykład leasingu - robią to firmy przygotowane nieźle do
    > prowadzenia działalności i przy leasingu finansowym denominowanym w
    > walucie obcej co miesiąć, najczęściej przez 3 lata wystawiają korekty
    > (czyli do jednej głównej 36 korekt). Wielu innym firmom też się zdaża
    > (np. standardowa procedura, że coś ginie w transporcie - różnica na
    > braki + korekta na obniżkę ceny za przedterminową płatność).

    No i jeszcze coś - korekty mogą też wynikać z wystawionych rabatów.
    Wiele firm rozlicza się tak, że pod koneic miesiąca na podstawie obrotów
    w danym miesiącu z danym kontrahentem nalicza mu rabat, który zwraca za
    pomocą faktur korygujących. Takich rabatów może być nawet kilka. Znają
    to Ci, którym przyszło współpracować np. z sieciami handlowymi.

    Musi :).

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 12. Data: 2002-12-07 10:59:25
    Od: walfal <w...@x...wp.pl>

    Dnia 07-12-2002 10:49, Użytkownik BaLab napisał:
> [...]
    > aktualnie "obowiązujący".
    > Niejako przy okazji ta metoda jest łatwiejsza do zaimplementowania.
    Dnia 26.07.2001 zadałem na tej grupie pytanie spsób na drugą korektę
    faktury Vat.
    Wtedy to nikt mi nie chciał odpowiedziec :).
    Rozżalony :) WitoldG.

  • 13. Data: 2002-12-07 11:57:17
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    walfal wrote:
    > Niestety mój prymitywny program dGcs nie pozwala na
    > takie postępowanie.

    O jakim programie piszesz?
    Jacek

  • 14. Data: 2002-12-07 21:25:18
    Od: walfal <w...@p...neostrada.pl>

    Użytkownik Jacek napisał:

    > O jakim programie piszesz?
    > Jacek

    Magazyn multipro firmy dGCS(DOS) z Kalisza. Pozwala ściągać dane do
    faktury korygującej tylko z faktury pierwotnej. Korektę do korekty
    można zrobić "ręcznie". No i nie pokazuje stanów pozycji na fakturze
    z uwzględnieniem dokonanych korekt.
    Z tym "prymitywnym" to przesadziłem. Lubię go i stosuję.
    WitoldG.

  • 15. Data: 2002-12-08 14:48:30
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    walfal wrote:
> [...]
    > z uwzględnieniem dokonanych korekt.
    > Z tym "prymitywnym" to przesadziłem. Lubię go i stosuję.

    No właśnie ja też go używam i chwalę go sobie,dlatego zadałem to
    pytanie.
    Ja mam MagazynMulti czyli najnowsze dziecko.Fakt że jest jak piszesz,ale
    korekta do korekty to baaaardzo rzadkie zjawisko.
    Wątpię abyśmy znaleźli "program z półki" który daje taką możliwość.
    Pozdrawiam
    Jacek

    --
    Małżeństwo jest główną przyczyną rozwodów

  • 16. Data: 2002-12-08 18:23:32
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > Wątpię abyśmy znaleźli "program z półki" który daje taką możliwość.
    > Pozdrawiam
    > Jacek

    a dlaczego to musi być "program z półki" ?

    Piotr

  • 17. Data: 2002-12-09 16:31:30
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Piotr K. wrote:

    > a dlaczego to musi być "program z półki" ?

    A kto pisał że musi? A z półki- bo kosztuje znacznie mniej niż na
    zamówienie.
    Jacek

    --
    Małżeństwo jest główną przyczyną rozwodów

  • 18. Data: 2002-12-09 18:19:57
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    >..
    > A z półki- bo kosztuje znacznie mniej niż na zamówienie.
    > Jacek

    OK, a już myślałem, że z www są pod kreską ;)

    Piotr