  • 1. Data: 2002-12-06 11:32:20
    Temat: Doradztwo a VAT
    Od: "nijou" <n...@g...FUCK.pl.SPAMMERS.ORG>

    Witam,

    Ostatnio dopytywalem sie, jak to z VATem jest - kiedy jest sie
    zwolnionym z VATu a kiedy nie (prog 10.000 euro). Okazuje sie ze sa
    pewne typy dzialalnosci, ktore nie moga byc zwolnione z VAT w powyzszy
    sposob. Sa to, wg rozporzadzenia Min. Finansow z 22 marca 2002, m.in.
    usługi doradcze.

    No i teraz mały kanał: we wpisie do ewidencji DG napisalem "consulting".
    Napisalem poniekad bezmyslnie, chcialem miec szeroki zakres. W US
    zlozylem tez kwit o rezygnacji z VAT. Rachunki wystawiam na "uslugi
    marketingowe". Czy moge zostac uznanym przez US za VATowca i miec
    klopoty? plz pomozcie bo mam wizje kleski :-(

    nijou

  • 2. Data: 2002-12-06 12:38:46
    Temat: Re: Doradztwo a VAT
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Dec 2002, nijou wrote:

> [...]
    >+ zwolnionym z VATu a kiedy nie (prog 10.000 euro). Okazuje sie ze sa
    >+ pewne typy dzialalnosci, ktore nie moga byc zwolnione z VAT w powyzszy

    Było archiwum grupy poczytać ;]

> [...]
    >+ marketingowe". Czy moge zostac uznanym przez US za VATowca i miec
    >+ klopoty? plz pomozcie bo mam wizje kleski :-(

    Tu są 2 sprawy:
    1. Masz wpis na "consulting" i *nie świadczysz*. IM*H*O nie
    liczy się co "masz wpisane" a "co robisz" - przynajmniej
    ja tak to widzę i nigdy nikt nie wyrażał sprzeciwy
    2. czy "marketing" nie łapie się przypadkiem na "doradztwo"...
    Tego, to już nie wiem :]

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-12-06 12:46:42
    Od: "Piotr Gas" <g...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "nijou" <n...@g...FUCK.pl.SPAMMERS.ORG> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > No i teraz mały kanał: we wpisie do ewidencji DG napisalem "consulting".
    > Napisalem poniekad bezmyslnie, chcialem miec szeroki zakres. W US

    Nie przejmuj sie. Znam takich co nawet produkcje i sprzedaz 'lodzi
    podwodnych" maja wpisana ;-), a zajmuja sie np. praca biurowa

    Gason

  • 4. Data: 2002-12-06 12:53:29
    Od: "nijou" <n...@g...FUCK.pl.SPAMMERS.ORG>

    "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne":

> [...]
    | ja tak to widzę i nigdy nikt nie wyrażał sprzeciwy
    | 2. czy "marketing" nie łapie się przypadkiem na "doradztwo"...

    Heh, prosciej by bylo gdybym wiedzial na jakiej podstawie US typuje
    obiekty do kontroli - czy patrza np. w moje EKD i mysla sobie "hehe
    chcial zwolnienia z VAT a ma wpisane 74.1.costam - doradztwo, zrobimy mu
    kotrole" czy patrza w ksero wpisu do ew. DG.... a moze rzucaja kostka?

    nijou

  • 5. Data: 2002-12-06 13:09:17
    Od: "Piotr Gas" <g...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    > chcial zwolnienia z VAT a ma wpisane 74.1.costam - doradztwo, zrobimy mu
    > kotrole" czy patrza w ksero wpisu do ew. DG.... a moze rzucaja kostka?

    EKD zalezy od tego co wpisales w formularz zgloszeniowy w GUS-ie jako
    dzialalnosc pierwszo- i drugoplanowa.
    Jak "consulting" to ...

    Gason

  • 6. Data: 2002-12-06 13:16:19
    Od: "nijou" <n...@g...FUCK.pl.SPAMMERS.ORG>

    "Piotr Gas":

    | EKD zalezy od tego co wpisales w formularz zgloszeniowy w GUS-ie jako
    | dzialalnosc pierwszo- i drugoplanowa.
    | Jak "consulting" to ...

    Nie, EKD brzmi 7484B "Pozostała działalność komercyjna, gdzie indziej
    nie sklasyfikowana". Pani w Urzedzie Statystycznym mnie uratowala? :-?

    nijou

  • 7. Data: 2002-12-06 13:26:17
    Od: "Piotr Gas" <g...@u...agh.edu.pl>

    > "Piotr Gas":

    > Nie, EKD brzmi 7484B "Pozostała działalność komercyjna, gdzie indziej
    > nie sklasyfikowana". Pani w Urzedzie Statystycznym mnie uratowala? :-?

    Moj kolega ma we Wpisie do Ewidencji, podane prawie wszystko co tylko dalo
    sie wpisac a nie podpadalo pod jakowas koncesje czy co innego.
    Ale w GUS-ie podal tylko "uslugi informatyczne". Jak do tej pory nie mial
    zadnej kontroli z US ...
    ... no ale to rzecz jasna jeszcze o niczym nie swiadczy :)

    Gason

  • 8. Data: 2002-12-06 23:07:37
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Dec 2002, Piotr Gas wrote:

> [...]
    >+
    >+ EKD zalezy od tego co wpisales w formularz zgloszeniowy w GUS-ie jako

    ...to w określonym czasie (wybaczcie, NIE będę szukał ustawy
    o statystyce :>) musi udać się do GUSu żeby sprostować
    co jest jego podstawowym zakresem działalności.
    "Zmieniło się" i tyle ! Chciał dobrze a nie wyszło ;)
    Natomiast formalny obowiązek (zgłoszenia w GUS) rzeczywiście
    jest - i *raczej* nie należy tego tak zostawić, że robi się
    co innego niż zadeklarowane jako "podstawowa", szczególnie
    w takim przypadku...
    Jasne, że US *może* się czepiać (zawsze może), ale IMHo jeśli
    "operacji gospodarczych podpadających pod VAT" nie będzie
    (stan faktyczny) i deklaracja w GUS zostanie złożona
    "zgodnie z prawdą i ustawą"... to *chyba* ujdzie.

    Pozdrowienia, Gotfryd