  • 1. Data: 2002-12-06 11:38:11
    Temat: korekta do korekty
    Od: "magdap" <m...@a...net.pl>

    mam do Panstwa pytanie, czy mozliwe jest wystawienie korekty do korekty?
    Sytuacja jest taka: byla wystawiona f-ra na 11 szt czegostam, nastepnie byla
    skorygowana do 8 szt, a powinna byc skorygowana do 6 szt. Co moge zrobic?
    Nie moge poprawic pierwszej kor. (tej do 8 szt),bo dotyczy zamknietego juz
    m-ca.
    Bardzo prosze o rade
    pozdr. i dzieki z gory
    Magda

  • 2. Data: 2002-12-06 12:11:26
    Temat: Re: korekta do korekty
    Od: walfal <w...@x...wp.pl>

    Dnia 06-12-2002 12:38, Użytkownik magdap napisał:
> [...]
    > Nie moge poprawic pierwszej kor. (tej do 8 szt),bo dotyczy zamknietego juz
    Wystawiasz drugą korektę do faktury pierwotnej.Tj. minus 2 szt.
    Korekty sie sumują i masz ilość prawidłową. Nie ma korekty korekty.
    WitoldG.

  • 3. Data: 2002-12-06 12:54:41
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 06 Dec 2002 13:11:26 +0100, walfal
    <w...@x...wp.pl> zakodował:

    >Wystawiasz drugą korektę do faktury pierwotnej.Tj. minus 2 szt.

    To już jest problem techniczny i IMO korekty powinny iść "w łańcuszku"
    i każda powinna zawierać stan przed korektą, różnicę, i po korekcie
    (nawet dla nie zmienianych pozycji). Przydatna też może być informacja
    o kwotach na fakturze pierwotnej. Do tego numery faktury głównej i
    wszystkich dotychczasowych korekt.

    Twoja metoda ma podstawową wadę - nie wiesz, że były jeszcze jakieś
    korekty i gdy chcesz sprawdzić historię transakcji, musisz mieć
    wszystkie korekty, żeby je pododawać i poodejmować i sprawdzić, czy
    kwoty się zgadzają. Przy 2 korektach może nie jest to problem, ale w
    przypadku np. leasingu gdzie zdaża się że przez kilka lat co miesiąc
    jest wystawiana korekta to już spory problem (przy leasingu finansowym
    denominowanym w walucie co miesiąc jest wystawiana zazwyczaj korekta
    na różnice kursowe do danej raty).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2002-12-06 12:54:47
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 6 Dec 2002 12:38:11 +0100, "magdap"
    <m...@a...net.pl> zakodował:

    >mam do Panstwa pytanie, czy mozliwe jest wystawienie korekty do korekty?

    Oczywiście, że można.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2002-12-06 14:52:40
    Od: "magdap" <m...@a...net.pl>

    > Pięknego dnia Fri, 6 Dec 2002 12:38:11 +0100, "magdap"
    > <m...@a...net.pl> zakodował:

    > Oczywiście, że można.
    kurcze, teraz mam dwie sprzeczne odp.:(, co mam robic, moze ktos zna zapis w
    ustawie?

  • 6. Data: 2002-12-06 15:04:38
    Od: "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl>

    Użytkownik "magdap" <m...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Kaizen" <x...@c...sz> napisał w wiadomości

    > kurcze, teraz mam dwie sprzeczne odp.:(, co mam robic, moze ktos zna zapis
    > ustawie?

    W przepisach nie ma mowy o korekcie do korekty, przychylam się do zdania
    Kaizena.
    Iwona

  • 7. Data: 2002-12-06 16:26:40
    Od: walfal <w...@x...wp.pl>

    Dnia 06-12-2002 13:54, Użytkownik Kaizen napisał:
> [...]
    > (nawet dla nie zmienianych pozycji). Przydatna też może być informacja
    > o kwotach na fakturze pierwotnej. Do tego numery faktury głównej i

    Skoro już uzgodniliśmy, że przepisy pozwalają wyłącznie na wystawienie
    faktury korygujacej do faktury pierwotnej, to logicznym jest
    przepisywane do korekty danych z faktury pierwotnej. Co do tego, że
    faktura korygująca ma zawierać wszystkie pozycje - również te
    niezmieniane - to są dwie szkoły. Według mnie może wyszczególniać tylko
    pozycje, które podlegają korekcie.
> [...]
    > wszystkie korekty, żeby je pododawać i poodejmować i sprawdzić, czy
    > kwoty się zgadzają. Przy 2 korektach może nie jest to problem,
    Żeby coś naprawdę sprawdzić to i tak musisz mieć wszystkie dokumenty.
    Przy obu rozwiazaniach.
    Nie znam programu magazynowego, który wypisywałby na fakturze
    korygującej numery poprzednich korekt(jeżeli były) i dodatkowo dane z nich.
    Samo wystawienie kolejnej korekty jest zabiegiem koplikującym życie
    i z jego konsekwencjami należy się pogodzić. Występowanie większej
    ilości takich wypadków uznałbym za nieprzygotowanie do prowadzenia
    działalności.
> [...]
    > jest wystawiana korekta to już spory problem (przy leasingu finansowym
    > denominowanym w walucie co miesiąc jest wystawiana zazwyczaj korekta
    Jedna co miesiąc i więcej być nie może korygowania korekt.Chyba zły
    przykład.
    Pozdrawiam. WitoldG.

  • 8. Data: 2002-12-06 23:22:48
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 06 Dec 2002 17:26:40 +0100, walfal
    <w...@x...wp.pl> zakodował:

    >Skoro już uzgodniliśmy, że przepisy pozwalają wyłącznie na wystawienie
    >faktury korygujacej do faktury pierwotnej,

    Sorki, tego nigdzie nie napisałem. Możesz podać ten przepis? Bo ja
    takiego nie znam. A jak na korekcie napiszę różnicę netto -100, vat
    -20 to mam korygować fakturę główną?? Przecież to korekta jest błędna.

    > to logicznym jest
    >przepisywane do korekty danych z faktury pierwotnej.

    I wtedy wychodzą Ci paradoksy typu Było 10 WInno być 6 różnica -2 (bo
    była inna korekta zmniejszająca o 2).

    > Co do tego, że
    >faktura korygująca ma zawierać wszystkie pozycje - również te
    >niezmieniane - to są dwie szkoły. Według mnie może wyszczególniać tylko
    >pozycje, które podlegają korekcie.

    Można. Przepisy podają tylko minimalne wymagania. Jednak chodzi mi o
    wygodę ksiegowości oraz o jasność i przejżystość sytuacji.

    >Żeby coś naprawdę sprawdzić to i tak musisz mieć wszystkie dokumenty.
    >Przy obu rozwiazaniach.

    Tylko, że przy mojej metodzie zawsze wiesz, jak którejś korekty
    brakuje i brak takowej nie wpływa na Twoją wiedzę o stanie końcowym
    (chyba, że brakuje ostatniej korekty).

    >Nie znam programu magazynowego, który wypisywałby na fakturze
    >korygującej numery poprzednich korekt(jeżeli były) i dodatkowo dane z nich.

    A to już banał i kwestia wydruku - ja znam tylko jeden program, który
    nie pamięta "ciągu" korekt (cieniutko zlokalizowany system francuski).

> [...]
    >i z jego konsekwencjami należy się pogodzić. Występowanie większej
    >ilości takich wypadków uznałbym za nieprzygotowanie do prowadzenia

    Przypomnę przykład leasingu - robią to firmy przygotowane nieźle do
    prowadzenia działalności i przy leasingu finansowym denominowanym w
    walucie obcej co miesiąć, najczęściej przez 3 lata wystawiają korekty
    (czyli do jednej głównej 36 korekt). Wielu innym firmom też się zdaża
    (np. standardowa procedura, że coś ginie w transporcie - różnica na
    braki + korekta na obniżkę ceny za przedterminową płatność).

    >Jedna co miesiąc i więcej być nie może korygowania korekt.Chyba zły
    >przykład.

    Dlaczego nie może? A jak ktoś się na tej korekcie pomyli i napisze, że
    22% ze 100 to 10? Nie może skorygować?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 9. Data: 2002-12-07 09:38:32
    Od: walfal <w...@x...wp.pl>

    Dnia 07-12-2002 00:22, Użytkownik Kaizen napisał:
    > Pięknego dnia Fri, 06 Dec 2002 17:26:40 +0100, walfal
    > <w...@x...wp.pl> zakodował:
    W sumie przekonałeś mnie. Dzięki.
    Z wieloma przypadkami się jeszcze nie spotkałem.
    Pozdr. WitoldG.

  • 10. Data: 2002-12-07 09:48:36
    Od: walfal <w...@x...wp.pl>

    Dnia 06-12-2002 15:52, Użytkownik magdap napisał:
    > Użytkownik "Kaizen" <x...@c...sz> napisał w wiadomości

    > kurcze, teraz mam dwie sprzeczne odp.:(, co mam robic, moze ktos zna zapis w
    > ustawie?

    Kaizen mnie przekonał. I wtej chwili jestem zdania, że przy jednostkowym
    przypadku
    jest to problem techiczny tzn. nie ma znaczenia do którego dokumentu
    odniesiesz kolejną fakturę korygującą, byle suma wszystkich dawała
    poprawną wartośc. Zaś przy działalności, w której konieczność
    korygowania będzie częstsza to sposób opisany przez Kaizena jest
    sensowniejszy. Niestety mój prymitywny program dGcs nie pozwala na takie
    postępowanie.
    Pozdrawiam WitoldG.