  • 1. Data: 2005-02-21 09:03:58
    Temat: korekta pit 37
    Od: "piosad" <p...@o...pl>

    Złożyłem pit 37, odebrałem nadpłacony podatek potem okazało się że mam do
    rozliczenia jeszcze parę złotych z "umowy o dzieło" - dodatkowy pit 11 o
    którym nie pamiętałem. Złożyłem ponownie pit 37 (z zaznaczeniem ze to
    korekta), wpłaciłem do kasy urzędu skarbowego 10gr (tyle wynosiła różnica po
    ponownym obliczeniu). Byłoby pięknie ale mam jeszcze złożyć pisemne
    wyjaśnienie przyczyny składania korekty - kompletnie nie wiem jak to
    napisać - może jakiś wzorek gdzieś można znaleźć?

    pozdrawiam
    piosad

  • 2. Data: 2005-02-21 11:57:45
    Temat: Re: korekta pit 37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Feb 2005, piosad wrote:

    >+ ponownym obliczeniu). Byłoby pięknie ale mam jeszcze złożyć pisemne
    >+ wyjaśnienie przyczyny składania korekty - kompletnie nie wiem jak to
    >+ napisać - może jakiś wzorek gdzieś można znaleźć?

    No nie żartuj :[
    U góry:
    - kto (twoje dane, adres OBOWIĄZKOWO NIP)
    - w prawym rogu - miejsce, może być miasto i data ("Kraków 21.II.2005")
    - na środku - do kogo ("Naczelnik US" albo "dział podatku dochodowego
    osób nie prowadzących działalności")

    No i tekt: "wyjaśniam że powodem złożenia korekty jest przeoczenie
    dochodu pochodzącego z umowy o dzieło od [wpisać od kogo]".
    Albo coś w tym stylu :)
    Oczywiście na dole autograf i data.

    Ja bym rozpatrzył złożenie (może być NA TEJ SAMEJ KARTE - ale *OSOBNO*)
    tekstu: "W oparciu o art. [numer, nie pamiętam - spytaj groups.googla !]
    Kodeksu Karnego Skarbowego, ujawnienia uszczuplenia poprzez złożenie
    korekty oraz wpłacenia uszczuplenia podatkowego wnoszę o uznanie
    spełnienia przesłanek czynnego żalu".
    Osobna data, osobny podpis.

    Co to jest "czynny żal" ("i dlaczego" :)) - gotowiec z googla:
    http://tiny.pl/hqw1
    ...czyli:
    http://groups.google.pl/advanced_group_search?q=czyn
    ny+%C5%BCal+group:*.podatki&num=100&hl=pl&lr=&safe=o
    ff&as_drrb=b&as_mind=12&as_minm=5&as_miny=2000&as_ma
    xd=15&as_maxm=12&as_maxy=2005

    ...klinąć i wychodzi:
    http://groups.google.pl/groups?as_q=czynny%20%C5%BCa
    l&as_ugroup=*.podatki&as_drrb=b&as_mind=12&as_minm=5
    &as_miny=2000&as_maxd=15&as_maxm=12&as_maxy=2005&lr=
    &num=100&hl=pl

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-02-21 12:11:35
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 2/21/2005 12:57 PM, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    >
    > No i tekt: "wyjaśniam że powodem złożenia korekty jest przeoczenie
    > dochodu pochodzącego z umowy o dzieło od [wpisać od kogo]".

    W zasadzie powinno być (przynajmniej moje urzędy tego wymagają) jeszcze
    oświadczenie, że w tej sprawie nie toczy się postępowanie ani kontrola
    podatkowa, chociaż w tym wypadku się zastanawiam czy to jest potrzebne.
    Czy w ogóle to pismo jest potrzebne bo korekta złożona przed upływem
    terminu jest korektą czy zwykłą deklaracją?

    --
    gefragt

  • 4. Data: 2005-02-21 12:59:59
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    du hast mich gefragt wrote:

> [...]
    > potrzebne. Czy w ogóle to pismo jest potrzebne bo korekta złożona
    > przed upływem terminu jest korektą czy zwykłą deklaracją?

    Jest potrzebne
    Jest korektą

  • 5. Data: 2005-02-21 16:11:54
    Od: "Wojciech Kozłowski" <w...@w...pl>

    korekta złozona przezd 30.04 niczym nie grozi i nie trzeba tłumaczyc powodu
    jej złożenia

    "

  • 6. Data: 2005-02-21 16:23:26
    Od: "piosad" <p...@o...pl>

    > No nie żartuj :[
    Nie żartuję - tacy, którzy nie potrafią zredagować takiego niby prostego
    pisemka też chodzą po tym świecie :(.

    > U góry:
    > - kto (twoje dane, adres OBOWIĄZKOWO NIP)
    <CIACH>
    > pozdrowienia, Gotfryd

    dziękuję bardzo
    pozdrawiam
    piosad

  • 7. Data: 2005-02-21 23:50:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Feb 2005, Wojciech Kozłowski wrote:

    >+ korekta złozona przezd 30.04 niczym nie grozi i nie trzeba tłumaczyc powodu
    >+ jej złożenia

    ...masz zaległości w czytaniu Ordynacji. Albo ja mam - znaczy skreślili
    znowu to co dopisali ???
    Bo dopisali (jak ostatnio uważałem :)) coś takiego:

    +++ Ordynacja Podatkowa ++++
    Art. 81. Skorygowanie deklaracji następuje przez złożenie korygującej
    deklaracji wraz z dołączonym pisemnym uzasadnieniem przyczyn korekty.
    ----

    Daaaawno temu (na przełomie tysiącleci ;)) tak było.. wystarczała
    korekta i już.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-02-21 23:51:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Feb 2005, du hast mich gefragt wrote:

    > + W zasadzie powinno być (przynajmniej moje urzędy tego wymagają) jeszcze
    > + oświadczenie, że w tej sprawie nie toczy się postępowanie ani kontrola

    No dobrze gadasz.

    > + podatkowa, chociaż w tym wypadku się zastanawiam czy to jest potrzebne. Czy w
    > + ogóle to pismo jest potrzebne bo korekta złożona przed upływem terminu jest
    > + korektą czy zwykłą deklaracją?

    Mea culpa: nie zauważyłem że "przed terminem", ech...
    Jak przed terminem to korekta plus wyjaśnienie powinna być lege artis...
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-02-21 23:53:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Feb 2005, piosad wrote:
    >+ dziękuję bardzo

    ...przeczytaj komentarze do komentarzy - rozpędziłem się z tą
    koniecznością czynnego żalu :]
    Ale "wyjaśnienie" ma być...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-02-22 07:32:48
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > ...przeczytaj komentarze do komentarzy - rozpędziłem się z tą
    > koniecznością czynnego żalu :]

    Wcale nie jestem pewien czy się rozpędziłeś. Uwszczuplenie należności
    mogło już nastąpić, jeśli np US zdążył wysłać zwrot nadpłaty przed
    złożenioem korekty.