eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkikoszt czy podniesienie wartości towaru w księgach handlowych??? › Re: koszt czy podniesienie wartości towaru w księgach handlowych???
    From: "Damian Surdyn" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: koszt czy podniesienie wartości towaru w księgach handlowych???
    Date: Mon, 15 Mar 2004 15:45:47 +0100

    Użytkownik "ktp" <k...@a...net> napisał w wiadomości
    news:c345cs$2mnu$1@mamut.aster.pl...
    > mam następujące pytanko:
    > importuję partię żywności
    > przed dopuszczeniem na obszar Polski sanepid
    > pobiera (podobno) losowo próbki towaru do zbadania
    > za takie badanie liczy sobie w moim przypadku ok 12%
    > wartości towaru
    > tu pytanie:
    > czy wydatki na to badanie mogę wrzucić bezpośrednio w koszty
    > czy podwyższam magazynową wartość towaru (podobnie, jak o cło)
    > sprawa dotyczy ksiąg handlowych

    Odpowiedż znajduje się w art 28 ust 1 pkt 6 oraz ust 2 Ustawy o
    rachunkowości.

    Rzeczowe aktywa trwałe wycenia się wg. cen nabycia lub kosztów wytworzenia.

    Cena nabycia wg art 28 ust 2 Ustawy obejmuje kwotę należną sprzedącemu oraz
    min. koszty bezpośrednio zw. z zakupem i przystosowaniem składnika aktywów
    do wprowadzenia do obrotu pomniejszona o rabaty itp. (dość czytelnie jest
    zapisane w UoR)

    Tak więc, wartość magazynową towaru należy powiększyć o poniesiene koszty
    min. sanepidu.

    Pozdrawiam

    DS