  • 1. Data: 2002-09-25 13:23:11
    Temat: koszt instalacji gazowej
    Od: "AdamF" <a...@p...wp.pl>

    Używam w działalności samoch. osobowego nie wprowadzonego do ewid. śr.
    trwałych. Chcę założyć w nim zasilanie gazowe. Czy mogę koszt tej instalacji
    zaliczyć w koszta i rozliczyć w ramach ewidencji przebiegu tego samochodu
    oraz czy mogę odliczyć VAT? Z góry dzięki za informację - Adam.

  • 2. Data: 2002-09-25 19:40:08
    Temat: Re: koszt instalacji gazowej
    Od: "Macio" <m...@p...com>

    > zaliczyć w koszta i rozliczyć w ramach ewidencji przebiegu tego samochodu
    > oraz czy mogę odliczyć VAT? Z góry dzięki za informację - Adam.

    No chyba nie. W świetle prawa to samochód prywatny uzyczany niejako samemu
    sobie do celów działalności.
    A więc koszty z nim związane to problem właściciela a nie firmy choć to ta
    sama osoba. Tak mnie się zdaje . Chyba że coś się zmieniło.

    Macio

  • 3. Data: 2002-09-26 13:49:38
    Temat: Odp: koszt instalacji gazowej
    Od: "Krys" <g...@p...onnet.pl>

    Użytkownik Macio <m...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:amt3lb$8kv$...@o...ict.pwr.wroc.pl...

> [...]
    > A więc koszty z nim związane to problem właściciela a nie firmy choć to ta
    > sama osoba. Tak mnie się zdaje . Chyba że coś się zmieniło.

    Jezeli chcesz odliczyc VAT od instalacji gazowej to musisz przyjac samochod
    do ewidencji ST DG. W kilometrowce rozlicza sie tylko koszty eksploatacyjne
    a nie ulepszenia - nawet jesli bylyby ponizej 3500. Ulepszenie podlegaloby
    amortyzacji a w przypadku kilometrowki amortyzacja nie jest liczona bo w
    kwocie ryczaltu za 1 km jest to juz uwzglednione. Skoro zakup nie jest kup
    nawet w najmniejszym kawalku to nie mozna odliczyc VAT -art 25.3 ustawy.

    krys