  • 1. Data: 2002-09-25 11:26:49
    Temat: kiedy przychod od sprzed. wierzytelnosci przyszlych ???
    Od: "SapeR" <s...@e...com>

    Witam serdecznie ?

    Uprzejmie prosze o jakas wskazowke w kwesti oceny,
    kiedy bede musial zaplacic podatek dochodowy (os. praw.),
    od sprzedanych wierzytelnosci przyszlych ?
    pewna firma chce kupic ode mnie wszystkie wierzytelnosci
    jakie bede mial do innej firmy z tytulu stalego kontraktu,
    co oczywiscie jest dosyc ciekawe, bo dostane zastrzyk
    gotowki, jadnak nie wiem kiedy bede musial placic podatek
    dochodowy od osob prawnych od tego zastrzyku gotówki,
    majac na uwadze to, iz usluga bedzie swiadczona okresowo
    przez rok, a zaplata bedzie nastepowac po wystawieniu faktur
    za ich realizacje (FV wystawia zbywca wierzytelnosci - uslugodawca)
    na rzecz nabywce wierzytelnosci przyszlej, ktory kupil je wszystkie
    duzo wczesniej !
    Czy podatek od przychodu place od zbytej wierzytelnosci
    od RAZU (po cesji ?), czy tez , rozliczam ja jakos po swiadczeniu
    uslug, za ktore zaplata nastepuje na rzecz nabywcy wierzytelnosci ?

    Pozdrawiam

    sap