  • 1. Data: 2002-09-25 12:33:18
    Temat: faktura obciazeniowa za zniszczony towar
    Od: "Roman Pilars" <R...@P...com>

    Witam,
    Bardzo prosze o pomoc w nastepujacej sprawie.
    Podczas transportu cebulek tulipanow z Holandii (3%VAT), z powodu awarii
    zabezpieczenia przed przemieszczaniem tzw sztangi, czesc towaru zostala
    rozsypana i zmieszana (rozne odmiany, kolory itd), co dyskwalifikuje te
    cebulki z dalszej produkcji. Pozostala czesc towaru jest OK. Ze wzgledow
    technologicznych rozladunek towaru musial nastapic blyskawicznie w celu
    niedopusczzenia do zepsucia. Uzgodnilem z firma transportowa, ze robie
    zdjecia, rozladowuje a nastepnie wystawiam im obciazenie za "uszkodzenia"
    towaru, a oni wystepuja do Warty ......
    Teraz mam wystawic dokument obciazeniowy. Firma transportowa chce aby byla
    to faktura VAT o tresci "roszczenie za uszkodzony towar ...".
    Jestem VATowcem. Jaka stawke VAT nalezy tu zastosowac, jakie SWW?
    Z gory dziekuje za wszelka pomoc w tej sprawie.
    Pozdrawiam,
    Roman Pilars

  • 2. Data: 2002-09-26 13:42:02
    Temat: Odp: faktura obciazeniowa za zniszczony towar
    Od: "Krys" <g...@p...onnet.pl>

    Użytkownik Roman Pilars <R...@P...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:amsaej$hb8$...@d...ceti.com.pl...
> [...]
    > Jestem VATowcem. Jaka stawke VAT nalezy tu zastosowac, jakie SWW?
    > Z gory dziekuje za wszelka pomoc w tej sprawie.

    Nie ma uslugi ani towaru "roszczenie za uszkodzony towar". Nalezy wystawic
    note obciazeniowa bez VAT ale w kwocie brutto oczywiscie gdyz niestety
    trzeba bedzie skorygowac vat naliczony od zakupu materialu. Art 25.3 - w
    skrocie -nie odliczamy vat od towarow gdy nie beda one kup; a u tu nie beda
    bo ich nie sprzedamy i nie wykorzystamy (napisales, ze towar zostal
    zdyskwalifikowany). Firma transportowa, jesli jest ubezpieczona a podobno
    trzeba miec specjalne ubezpieczenie "cargo" bedzie dochodzic kwot jej
    naleznych na podsatwie tej noty. Innej mozliwosci nie ma, no chyba, że kupią
    od Ciebie na fakture cebulki.....ale po co im one...

    krys

  • 3. Data: 2002-09-29 07:25:00
    Temat: Re: faktura obciazeniowa za zniszczony towar
    Od: "Roman Pilars" <R...@P...com>