  • 1. Data: 2008-03-07 22:48:44
    Temat: koszt uzyskania przychodu
    Od: bez spamu <"marceli-szpak(bez spamu)"@gazeta.pl>

    Witam mam problem z rozliczeniem pit. spraw wygląda tak, że w kwietniu
    2007 zmieniałem pracę i mam 2 pity-11, pity zachodzą się na siebie
    czasowo 2 miesiące i mam 2 różne wartości kosztów uzyskania przychodu w
    pierwszym jest to 651 zł(czyli 1 stosunek pracy) w drugim zaznaczone
    jest tak samo ale kwota to 976,5 zł. Czy rozliczając PIT mam zsumować
    obie wartości czy przyjąć kwotę 1302 jak dla 1 stosunku pracy ? Tak
    naprawdę nie pracowałem jednocześnie w 2 pracach ale mój nowy pracodawca
    odprowadził za mnie składki za miesiąc, który jeszcze nie pracowałem u
    niego.

  • 2. Data: 2008-03-17 19:59:58
    Temat: Re: koszt uzyskania przychodu
    Od: "Grzechoo" <grzechooo(skasuj_jedo_o)1@wp.pl>

    Nie jestem w tym specjalistą, ale miałem podobną sytuację i odpowiedź
    brzmiała mniej więcej tak:
    To co obliczył sobie pracodawca nie jest ważne. Służy to tylko obliczeniu
    podatku jaki pracodawca wpłaca do US.
    Ważny jest stan rzeczywisty, który Ty wpisujesz w PIT-36(37). Jeżeli będzie
    się to różniło od tego co założył sobie pracodawca dostaniesz zwrot lub
    wezwanie do zapłaty, zależnie od sytuacji.
    Jeżeli "fizycznie" pracowałeś u jednego pracodawcy (bez pracy "na zakładkę")
    miesięcznie możesz odliczyć 1/12*1302zł lub 1/12*1627,56zł , gdy miejsce
    zamieszkania jest w innym mieście niż pracujesz
    Jeżeli pracowałeś u dwu jednocześnie to analogicznie 1/12*1953,23zł lub
    1/12*2141,54zł.

    --
    pozdrawiam
    grzechoo1