  • 1. Data: 2007-08-07 10:58:54
    Temat: koszta a produkt dołączany gratis
    Od: kuba <k...@w...pl>

    Witam,

    Taka sytuacja:

    Sprzedaje na ten przykład kwiaty. Kwiat, aby był pełnowartościowym
    prezentem *musi byc* "opakowany" we wstążkę.
    Czy w *tej sytuacji* KUPem może byc zakup wstążek, jeśli dołączane są
    one gratis do kwiatków?

    Pozdawiam,
    jakub

  • 2. Data: 2007-08-07 11:35:24
    Temat: Re: koszta a produkt dołączany gratis
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 07 Aug 2007 12:58:54 +0200, kuba napisał(a):

    > Sprzedaje na ten przykład kwiaty. Kwiat, aby był pełnowartościowym
    > prezentem *musi byc* "opakowany" we wstążkę.
    > Czy w *tej sytuacji* KUPem może byc zakup wstążek, jeśli dołączane są
    > one gratis do kwiatków?

    1. Nie są dołączane gratis - sprzedajesz kwiatek ze wstążką a nie kwiatek.
    2. Oczywiście zakup wstązki jest KUP.

  • 3. Data: 2007-08-07 11:39:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello kuba,

    Tuesday, August 7, 2007, 12:58:54 PM, you wrote:

    > Sprzedaje na ten przykład kwiaty. Kwiat, aby był pełnowartościowym
    > prezentem *musi byc* "opakowany" we wstążkę.
    > Czy w *tej sytuacji* KUPem może byc zakup wstążek, jeśli dołączane są
    > one gratis do kwiatków?

    Jaki zakup skoro gratis?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2007-08-07 11:41:45
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Jaki zakup skoro gratis?

    A żeby dać coś komuś gratis to musi to coś wcześniej kupić, czyż nie?
    Czy proponujesz żeby ukradł?

  • 5. Data: 2007-08-07 11:45:01
    Od: kuba <k...@w...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Jaki zakup skoro gratis?

    Ja hoduje kwiatki i kupuje wstążki, by dołączac je w prezencie do
    zakupionych u mnie przez klientów kwiatków. Pytanie, czy zakup wstązki
    mogę traktowac jako KUP?

    jakub

  • 6. Data: 2007-08-07 11:45:45
    Od: kuba <k...@w...pl>

    jureq wrote:

    > 1. Nie są dołączane gratis - sprzedajesz kwiatek ze wstążką a nie kwiatek.

    Chyba ja powinienem decydowac, co sprzedaje, nie? Czy też polska jest az
    tak dziwnym krajem?

  • 7. Data: 2007-08-07 11:51:31
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 7 sierpnia 2007 13:45
    (autor kuba
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <f99m1k$77j$2@opal.icpnet.pl>):

    > Chyba ja powinienem decydowac, co sprzedaje, nie? Czy też polska jest az
    > tak dziwnym krajem?

    Dobra, to uprzyj się, że dajesz gratis. Dowal sobie VAT i kłopoty... W końcu
    niedziwność ponad wszystko.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 8. Data: 2007-08-07 11:51:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Cavallino,

    Tuesday, August 7, 2007, 1:41:45 PM, you wrote:

    > A żeby dać coś komuś gratis to musi to coś wcześniej kupić, czyż nie?
    > Czy proponujesz żeby ukradł?

    Z oryginału trudno dojść, kto od kogo te wstążki dostaje gratis. Ja
    zrozumiałem, że pytający dostał gratis wstążki od badylarza - razem z
    kwiatami i teraz chce jeszcze je wcisnąć w koszty :)

    Chyba mam zbyt dobrych dostawców ;)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2007-08-07 11:51:53
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 07 Aug 2007 13:45:01 +0200, kuba napisał(a):

    > Ja hoduje kwiatki i kupuje wstążki, by dołączac je w prezencie do
    > zakupionych u mnie przez klientów kwiatków. Pytanie, czy zakup wstązki
    > mogę traktowac jako KUP?

    Jeśli twierdzisz, że nie sprzedajesz kwiatów ze wstążkami to ja
    kapituluję: na opodatkowaniu działów specjalnych produkcji rolnej się nie
    znam.

  • 10. Data: 2007-08-07 11:53:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello kuba,

    Tuesday, August 7, 2007, 1:45:01 PM, you wrote:

    > Ja hoduje kwiatki i kupuje wstążki, by dołączac je

    Teraz rozumiem - oczywiście, że KUP.

    > w prezencie

    Dlaczego w prezencie? Robisz z kwiatów bukiet (choćby się składał z
    jednego kwiatka i wstążki), czyli klasyczna wartość dodana :)

    > do zakupionych u mnie przez klientów kwiatków. Pytanie, czy zakup
    > wstązki mogę traktowac jako KUP?

    Tak. Tylko przestań to nazywać prezentem, bo to może rodzić kłopoty.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl