  • 1. Data: 2007-08-07 10:41:31
    Temat: Wyjazd sluzbowy 1os.DG- moge rozliczyc jako KUP czy nie?
    Od: "Martiness" <m...@g...pl>

    Prowadze 1 os. DG swiadczac w Polsce uslugi dla zagranicznego kontrahenta w
    UE.
    Odbylem 2 tygodniowa zagraniczna podroz sluzbowa( szkolenie w siedzibie
    zagranicznej firmy w UE).
    Zamierzam sporzadzic Dowod Wewnetrzny rozliczajacy podroz sluzbowa.
    Na dowod beda skladac sie
    - koszt biletu lotniczego ( zalacze bilet)
    - dieta zagraniczna odpowiednia dla tego kraju x liczba pelnych dni pobytu
    - koszt biletow autobusowych, taksowek - paragony przeliczone z Euro na PLN
    po srednim kursie NBP

    Zasadnicze watpliwosci mam odnosnie tego, czy wogole moge moja podroz
    traktowac jako sluzbowa i zaliczac w/w wydatki oraz diety w KUP.
    Uslugi, ktore swiadcze w Polsce dla zagranicznego konrahenta ( sprzedaz praw
    autorskich ) nie podlegaja VAT w Polsce i sa traktorwane jakby byly
    swiadczone poza terytorium kraju. Czyli mimo ze odbywam podroz poza swoja
    siedzibe, to faktycznie nie jade w inne miejsce niz to gdzie swiadcze uslugi
    (wg ustawy o VAT).
    Na zdrowy rozum powinny byc to oczywiste koszty - jednak co na to US-y moga
    powiedziec?
    Nie mam zadnych dokumentow co tak do konca robilem za granica, zadnych
    drukow potwierdzajacych szkolenia, spotkania itp... wiec teoretycznie moga
    mi zarzucic, ze pojechalem tam i robilem dla nich to samo co robie tutaj w
    Polsce wiec to nie byla zadna podroz sluzbowa...
    Czy jestem w bledzie, czy moje watpliwosci sa uzasadnione?

    Dziekuje za opinie :)
    M.