  • 1. Data: 2007-08-06 16:59:18
    Temat: Podatek od sprzedaży nieruchomości wielki problem
    Od: "M" <m...@o...pl>

    Witam

    Mam pewien problem.

    Kupiłem wraz z rodzicami mieszkanie od developera, a dokładnie plany w 2005.
    W 2007 Moi rodzice odstąpili mi swoje udziały (dokładnie wczoraj) i czy
    warto robić jest darowiznę?
    We wrześniu biorę kredyt na 50%, do dziś płaciliśmy gotówką transze.
    W 2008 Odbieram kluczę wraz z aktem notarialnym na mieszkanie,

    I mam problem z ustaleniem jaki podatek zapłacę za sprzedaż tego mieszkania.
    Międzyczasie wziąłem ślub i moja małżonka ma większe mieszkanie, ale też na
    kredyt.

    Czy zapłacę podatek 10% i będę mógł spłacić kredyt mój i małżonki i w ten
    sposób nie będę go płacił, ewentualnie jakąś część

    Czy zapłacę 19% lub ewentualnie się zamelduję na 12 miesięcy.

    Mógłby mi to ktoś wyjaśnić bo się już ostro zagubiłem
    --
    pozdrawiam

    Maciek
    skype - "blendi-wawa"