  • 21. Data: 2007-08-08 19:08:05
    Temat: Re: koszta a produkt dołączany gratis
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 8 sierpnia 2007 09:25
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0708080922430.3312@athlon64>):

    > ??
    > W stronę dokładnie przeciwną niż chciał Jakub!
    > On chciał *wyłączyć* wstążkę ze sprzedaży i uznać za "gratis".

    Wiem, ale abstrapenisując od Kuby, to ty piszesz: "Dam Ci pod warunkiem że
    coś kupisz" to nie jest darowizna i tyle :]

    Więc ja zapytuję czemu w takim razie kombinacje z 1zł, skoro to nie
    darowizna i można dać za 0zł?

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 22. Data: 2007-08-08 19:22:17
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 08-08-2007 o 21:08:05 Wrak Tristana <n...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > coś kupisz" to nie jest darowizna i tyle :]
    >
    > Więc ja zapytuję czemu w takim razie kombinacje z 1zł, skoro to nie

    Bo wtedy są ewidentne nieodpłatne świadczenia oraz nieodpłatna dostawa
    towarów
    - i szacuuuneczek :)

  • 23. Data: 2007-08-08 20:01:36
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 8 sierpnia 2007 21:22
    (autor t...@o...pl
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <op.twq9ffbxipkhj4@unk>):

    > Bo wtedy są ewidentne nieodpłatne świadczenia oraz nieodpłatna dostawa
    > towarów
    > - i szacuuuneczek :)

    No ale G pisze: "Dam Ci pod warunkiem

  • 24. Data: 2007-08-08 21:27:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Aug 2007, Wrak Tristana wrote:

> [...]
    > coś kupisz" to nie jest darowizna i tyle :]
    >
    > Więc ja zapytuję czemu w takim razie kombinacje z 1zł, skoro to nie

    Tristan, kiedy ostatnio czytałeś ustawę o VAT?
    Jak będzie *nieodpłatne świadczenie* za zero złotych, to z p. widzenia
    VAT trzeba będzie *również* wystawić FW i odprowadzić podatek naliczony
    uprzednio odliczony!
    Ustawa w tym miejscu darowiznę wymienia jedynie jako *szczególny*
    przykład "przekazania towarów bez wynagrodzenia", ten katalog
    nie jest zamknięty i "podatek od niczego" trzeba zapłacic od *każdego*
    nieodpłatnego wydania (nawet jeśli jest "związane z DG").
    Art.7.2 dla ułatwienia :O

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2007-08-08 21:29:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > No ale G pisze: "Dam Ci pod warunkiem
    > że coś kupisz" to nie jest darowizna i tyle :]

    Bo to NIE JEST darowizna, to jest łapówka :>, dawana warunkowo!
    A wszelkie niedopłatne wydania towaru i świadczenia usług, BEZ
    względu na to czy są bezwarunkowe (stanowią darowiznę) czy są
    uzależnione od czegoś tam, podpadają pod "trzeba zwrócić odliczony
    VAT".

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2007-08-09 20:30:18
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 8 sierpnia 2007 23:27
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0708082323000.1164@athlon64>):

    > Jak będzie *nieodpłatne świadczenie* za zero złotych, to z p. widzenia
    > VAT trzeba będzie *również* wystawić FW i odprowadzić podatek naliczony
    > uprzednio odliczony!

    No wiem. Dlatego się zdziwiłem jak napisałeś, co napisałeś, bo zrozumiałem
    to jako sugestię, że nie ma się co przejmować i jeśli "Dam Ci pod
    warunkiem że coś kupisz" to nie trzeba tej waty....

  • 27. Data: 2007-08-09 21:40:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Aug 2007, Wrak Tristana wrote:

    > No wiem. Dlatego się zdziwiłem jak napisałeś, co napisałeś, bo zrozumiałem
    > to jako sugestię, że nie ma się co przejmować i jeśli "Dam Ci pod
    > warunkiem że coś kupisz" to nie trzeba tej waty....

    A to nie, nie miałem takiej intencji.
    Moja (pierwsza) uwaga była odrębna od sprawy VAT :)

    pzdr, Gotfryd