    From: "Renegat" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: koszty przy metodzie memoriałowej
    Date: Tue, 4 Jan 2005 13:38:42 +0000 (UTC)

    2005-01-03 at 16:04:05 jas wrote:

    > koszt jeszcze w tym roku - grudzień - PIT za 2004r

    > koszt - styczeń

    > koszt - styczeń
    > pzdr jas

    Ech, ja już nic nie wiem. Znalazłem na stronach MF pismo Izby Skarbowej
    we Wrocławiu z 28-04-2004 r., w którym jest coś takiego:
    "koszty usług telekomunikacyjnych, dostaw energii i innych mediów z
    faktur choć wystawionych w styczniu 2004 r., ale dotyczące usług
    wykonanych na rzecz Podatnika w 2003 r. stanowią koszt uzyskania
    przychodów w roku 2003.
    Podobną zasadę należy również przyjąć w odniesieniu do kosztów
    ubezpieczeń wszelkiego rodzaju w tym majątkowych i komunikacyjnych,
    gdyż zawarte i opłacone polisy są kosztem uzyskania przychodów roku,
    którego dotyczą, bowiem nie dotyczą ani nie odnoszą się do przychodów
    innych okresów, zgodnie z art. 15 ust. 4 w części ? tj. są potrącane
    także koszty uzyskania poniesione w latach poprzedzających rok
    podatkowy, lecz dotyczące przychodów roku podatkowego oraz określone co
    do rodzaju i kwoty koszty uzyskania, które zostały zarachowane, chociaż
    ich jeszcze nie poniesiono, jeżeli odnoszą się do przychodów danego
    roku podatkowego, chyba że ich zarachowanie nie było możliwe; w tym
    przypadku są one potrącane w roku, w którym zostały poniesione.
    Również koszty dotyczące prenumeraty czasopism specjalistycznych na
    2004 r. będą kosztem uzyskania przychodu w 2004 r. czyli w roku w
    którym prasa będzie dostarczana" ?