  • 1. Data: 2005-01-03 14:28:30
    Temat: koszty przy metodzie memoriałowej
    Od: "Renegat" <r...@n...pl>

    Jak zwykle gdy kończy się rok mam wątpliwości dotyczące rozliczania kosztów
    na przełomie roku przy metodzie memoriałowej. Może ktoś zechce się
    wypowiedzieć jak rozliczyć:
    1) prenumeratę czasopism na 2005 r. - zapłata w grudniu, faktura wystawiona
    w grudniu a otrzymana w styczniu 2005 r.,
    2) telekomunikacja - faktura wystawiona i otrzymana w styczniu 2005 r.
    dotyczy rozmów z grudnia 2004 r. i abonamentu na styczeń 2005 r., opłacona w
    styczniu,
    3) faktura za energie elektryczną - wystawiona i otrzymana w styczniu -
    dotyczy rozliczenia za listopad-grudzień 2004 r. i styczeń 2005 r., opłacona
    w styczniu.

  • 2. Data: 2005-01-03 15:04:05
    Temat: Re: koszty przy metodzie memoriałowej
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > 1) prenumeratę czasopism na 2005 r. - zapłata w grudniu, faktura wystawiona
    > w grudniu a otrzymana w styczniu 2005 r.,

    koszt jeszcze w tym roku - grudzień - PIT za 2004r

    > 2) telekomunikacja - faktura wystawiona i otrzymana w styczniu 2005 r.
    > dotyczy rozmów z grudnia 2004 r. i abonamentu na styczeń 2005 r., opłacona w
    > styczniu,

    koszt - styczeń

    > 3) faktura za energie elektryczną - wystawiona i otrzymana w styczniu -
    > dotyczy rozliczenia za listopad-grudzień 2004 r. i styczeń 2005 r., opłacona
    > w styczniu.

    koszt - styczeń
    pzdr jas

  • 3. Data: 2005-01-04 10:24:05
    Od: "Renegat" <p...@g...pl>

    2005-01-03 at 16:04:05 jas wrote:

    > koszt jeszcze w tym roku - grudzień - PIT za 2004r

    > koszt - styczeń

    > koszt - styczeń
    > pzdr jas

    Czy to jest z uwzględnieniem zasady, że koszty których nie można
    przypisać do konkretnego przychodu, są potrącalne w roku poniesienia?

  • 4. Data: 2005-01-04 13:38:42
    Od: "Renegat" <p...@g...pl>

    > koszt jeszcze w tym roku - grudzień - PIT za 2004r

    > koszt - styczeń

    > koszt - styczeń
    > pzdr jas

    Ech, ja już nic nie wiem. Znalazłem na stronach MF pismo Izby Skarbowej
    we Wrocławiu z 28-04-2004 r., w którym jest coś takiego:
    "koszty usług telekomunikacyjnych, dostaw energii i innych mediów z
    faktur choć wystawionych w styczniu 2004 r., ale dotyczące usług
    wykonanych na rzecz Podatnika w 2003 r. stanowią koszt uzyskania
    przychodów w roku 2003.
    Podobną zasadę należy również przyjąć w odniesieniu do kosztów
    ubezpieczeń wszelkiego rodzaju w tym majątkowych i komunikacyjnych,
    gdyż zawarte i opłacone polisy są kosztem uzyskania przychodów roku,
    którego dotyczą, bowiem nie dotyczą ani nie odnoszą się do przychodów
    innych okresów, zgodnie z art. 15 ust. 4 w części ? tj. są potrącane
    także koszty uzyskania poniesione w latach poprzedzających rok
    podatkowy, lecz dotyczące przychodów roku podatkowego oraz określone co
    do rodzaju i kwoty koszty uzyskania, które zostały zarachowane, chociaż
    ich jeszcze nie poniesiono, jeżeli odnoszą się do przychodów danego
    roku podatkowego, chyba że ich zarachowanie nie było możliwe; w tym
    przypadku są one potrącane w roku, w którym zostały poniesione.
    Również koszty dotyczące prenumeraty czasopism specjalistycznych na
    2004 r. będą kosztem uzyskania przychodu w 2004 r. czyli w roku w
    którym prasa będzie dostarczana" ?

  • 5. Data: 2005-01-04 13:50:43
    Od: neptunka<n...@w...pl>

    Co do usług telekomunikacyjnych - rozmowy za grudzień stanowić
    będą koszt roku 2004, zaś abonament za styczeń 2005 - kosztem
    roku 2005.

    A co do energii - ja nauczona doświadczeniem - zawsze 31.12 dzwonię
    do energetyki i podaję stan na ten dzień, w związku z czym otrzymuję
    potem fakturę wystawioną za okres do ostatniego dnia roku i w całości
    jest to koszt roku zakończonego.

    -> http://usenet.pomocprawna.info