  • Data: 2003-01-24 18:21:46
    Temat: Re: koszty reprezentacji - VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 24 Jan 2003, Jakub Słocki wrote:
    [...]
    >+ m...@p...onet.pl says...
    [...]
    >+ To ja juz teraz zglupialem.

    Przecież wszystko było krok po kroku ;)

    >+
    >+ Moze mi ktos lopatologicznie na przykladzie, konkretnym wyjasnic?
    >+
    >+ Kupuje na swieta upominek, do przekazania kontrahentowi (ale ze mnie
    >+ wazeliniarz nie? :))
    >+
    >+ Na upominek dostaje fakture, wciagam ja do KPiR.
    >+ I co dalej?

    A co wcześniej: nie napisałeś w którą pozycję wciągasz i czy
    wciągasz netto czy brutto :)

    *Jeśli* już wiesz "przy wciąganiu" że to RiR - to widziałeś
    że *masz wybór*:
    - wciągnąć netto
    - wciągnąć brutto

    Jeśli netto - to VAT do odliczenia i drugi raz do zapłacenia.
    Niby "wychodzi na zero", ale nie powoduje ci zamieszania
    w strukturze !
    Jeśli brutto - to VAT ignorujesz (tj. wpisujesz do KPiR), tyle
    że z tytuły sprzedaży zwolnionej "struktura" ci się krzywi...
    Więc zalezy: czy prowadzisz usługi zwolnione, czy i tak
    masz strukturę, czy.... (inaczej mówiąc: która komplikacja
    ci pasuje, tą wybierz :)).

    >+ Pogubilem sie zupelnie.

    Przeczytaj jeszcze raz i powoli :)
    Chyba że wolisz czytać w ustawie :>, IMHO komentarz był
    względnie przejrzysty... ;)

    pzdr, Gotfryd