  • 1. Data: 2006-04-18 06:34:38
    Temat: koszty uzysk przychodu - zle rozliczone
    Od: agnieszka <a...@o...pl>

    Firma, w ktorej bylam zatrudniona w tamtym roku dokladnie od 15 czerwca
    nie dosc ze policzyla mi normalne koszty wyszlo im w sumie 613,50
    (zameldowana jestem w innej miejscowosci) to policzyla mi
    najprawdopodobniej za 6 m-cy

    Jak to sie ma do przepracowanego pół miesiaca? Nie jest to rozliczane
    wowczas jako polowa? Nie wiem co mam teraz z tym pitem zrobic, czy
    rozliczac sie tak jak jest, zwiekszyc i wpisac w pita poprawnie (co
    wtedy z przychodem) czy zwrocic sie do pracowawcy o korekte.
    Teraz dowiaduje sie jeszcze, ze jesli chce miec odliczane podwyzszone
    koszty uzysk przychodu to powinnam zlozyc oswiadczenie, to chyba jednak
    trzeba byc specjalista w kazdej dziedzinie :( inaczej sie nie da

    Pozdrawiam
    Agnieszka

  • 2. Data: 2006-04-18 07:20:30
    Temat: Re: koszty uzysk przychodu - zle rozliczone
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

> [...]
    > koszty uzysk przychodu to powinnam zlozyc oswiadczenie, to chyba
    > jednak trzeba byc specjalista w kazdej dziedzinie :( inaczej sie nie

    1. Wpisać poprawnie czyli podwyższone za 7 miesięcy.
    2. Poinformować firmę na przyszłóść, że przysługują podwyższone.

  • 3. Data: 2006-04-18 07:23:51
    Od: "Karmakoma" <k...@g...pl>

    Użytkownik "agnieszka" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie dosc ze policzyla mi normalne koszty wyszlo im w sumie 613,50
    > (zameldowana jestem w innej miejscowosci) to policzyla mi

    jesli pracaowalas od czerwca do grudnia to masz koszty uzysk. przychodu za 7
    a nie 6 miesiecy (pelne 7 miesiecy). nie ma znaczenia, ze przepracowalas
    tylko 1/2 czerwca.

    > Jak to sie ma do przepracowanego pół miesiaca? Nie jest to rozliczane
    > wowczas jako polowa?

    nie. liczy sie kup za caly czerwiec. ustawa nie przewiduje dzielenia tych
    kosztow na czesci, nawet jesli pracowalas 1/2 czy 1/4 miesiaca.

    > Nie wiem co mam teraz z tym pitem zrobic, czy rozliczac sie tak jak jest,
    > zwiekszyc i wpisac w pita poprawnie (co wtedy z przychodem) czy zwrocic
    > sie do pracowawcy o korekte.

    kup mozesz sama w pit rocznym skorygowac. kup uwzglednic za 7 miesiecy i
    podwyzszone w zw. z zamieszkiwaniem poza miejscowoscia, w kt. pracujesz. nie
    musisz prosic w firmie o skorygowanie pit11

    > Teraz dowiaduje sie jeszcze, ze jesli chce miec odliczane podwyzszone
    > koszty uzysk przychodu to powinnam zlozyc oswiadczenie, to chyba jednak
    > trzeba byc specjalista w kazdej dziedzinie :( inaczej sie nie da

    dobrze by bylo w firmie zlozyc oficjalne pismo za potw. odbioru, ze
    zamieszkujesz poza miejscowoscia, w kt. pracujesz i w zw. z tym prosisz o
    naliczanie podwyzszonych kup od dnia dostarczenia tego pisma.

    K.

  • 4. Data: 2006-04-18 07:31:15
    Od: agnieszka <a...@o...pl>

    jureq wrote:

    > 1. Wpisać poprawnie czyli podwyższone za 7 miesięcy.

    jest jeszcze taka kwestia, ze pieniazki mam wyplacane 10 kolejnego m-ca,
    w zwiazku z czym jestem rozliczona za 6 m-cy, bo tyle pensji mialam
    wyplaconych w 2006

    dzieki za odpowidz

  • 5. Data: 2006-04-18 08:40:38
    Od: "Karmakoma" <k...@g...pl>

    > jest jeszcze taka kwestia, ze pieniazki mam wyplacane 10 kolejnego m-ca, w
    > zwiazku z czym jestem rozliczona za 6 m-cy, bo tyle pensji mialam
    > wyplaconych w 2006

    ale kup licza Ci sie za 7 miesiecy, bo 7 miesiecy pracowalas w 2005. nie ma
    znaczenia, ze pensje za grudzien dostalas w styczniu.

    K.

  • 6. Data: 2006-04-18 09:15:27
    Od: agnieszka <a...@o...pl>

    Karmakoma wrote:
> [...]
    >>

    > ale kup licza Ci sie za 7 miesiecy, bo 7 miesiecy pracowalas w 2005. nie ma
    > znaczenia, ze pensje za grudzien dostalas w styczniu.

    no to teraz juz nie wiem jak to jest
    rozamwaialam z ksiegowa z firmy i stwierdzila ze wszystko jest w
    porzadku rozliczone, pensje sa od 10 do 10 i tak mam policzone za 6 m-cy
    w ubieglym roku, a pensja za grudzien na ten przechodzi, i pomimo, ze w
    tym roku przepracowalam tylko 1 m-c mam policzone jak za dwa (tzn. tyle
    ile faktycznie mi zostalo wyplacone)

  • 7. Data: 2006-04-18 09:23:44
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    agnieszka wrote:

> [...]
    > pomimo, ze w tym roku przepracowalam tylko 1 m-c mam policzone jak za
    > dwa (tzn. tyle ile faktycznie mi zostalo wyplacone)

    Bo pod tym względem jest dobrze rozliczone. Firma ma ci policzyć koszty
    za 6 miesięcy bo tyle było wypłat, ty masz policzyć za 7 bo tyle
    pracowałaś.
    Jeśli np zwolnisz się z dniem 31.12.2006 a wypłata będzie 10.01.2007 to
    firma da ci PIT za 2007 z kosztami za jeden miesiąc, a ty nie będziesz
    mogła tego kosztu uwzględnić bo w 2007 już nie będziesz pracować.
    Ostatnio w prasie (Rzeczpospolita, Gazeta Podatkowa) pojawiały się
    artykuły wykazujące, że taki sposób rozliczania jest niezbyt zgodny z
    ustawą. Ale nadal jest to powszechna praktyka akceptowana/zalecana
    przez wszystkie urzędy skarbowe.

  • 8. Data: 2006-04-18 10:27:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Apr 2006, Karmakoma wrote:

    > Użytkownik "agnieszka" <a...@o...pl> napisał
    >
    > ale kup licza Ci sie za 7 miesiecy, bo 7 miesiecy pracowalas w 2005.

    ...to raz...

    > nie ma
    > znaczenia, ze pensje za grudzien dostalas w styczniu.

    ...a dwa to się narażę, że wiadomo o takich interpretacjach US :)
    (zgodnych ze zdrowym rozsądkiem) ale w ustawie zapisali co innego :|
    (przychód ze stosunku pracy to wypłata wynagrodzenia, koszt dotyczy
    więc wypłaty a nie chodzenia do pracy choć to absurdalnie brzmi)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2006-04-18 14:57:52
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Karmakoma" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    prosisz o
    > naliczanie podwyzszonych kup od dnia dostarczenia tego pisma.

    Nie to że dobrze by było, tylko _musi_ złożyć takie pismo. I oprócz
    potwierdzenia, że mieszka poza miejscem zamieszkania, musi również
    potwierdzić, że nie dostaje dodatku za rozłąkę. W kadrach na pewno mają
    wzór takiego oświadczenia o zastosowaniu podwyższonych kup. Bez tego
    zakład pracy nie może naliczać podwyższonych kup - musi mieć to na
    piśmie, w odpowiedniej formie.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 10. Data: 2006-04-18 23:04:51
    Od: "lobuziak" <l...@w...pl>

    mam pytanie zwiazane z tym tematem

    w przypadku umowy o prace podatnik moze tez uwzglednic rzeczywiste koszty na
    podstawie imiennych biletow okresowych

    1) 25 grudnia poprzedniego roku kupilem miesieczny bilet pkp, czy do kosztow
    za poprzedni rok powinienem wliczyc koszt calego biletu, czy tylko
    proporcjonalnie za okres tych kilku dni 25-31 grudnia?

    2) jesli w jakims miesiacu korzystniej wychodzi mi skorzystanie z ryczaltu
    (np. mialem urlop i w pracy bylem tylko 10 dni wiec kupilem imienny bilet
    dekadowy), to czy mozna tak zrobic - w jednym mc policzyc ryczaltowo, w
    drugim wg rzeczywistych kosztow

    3) bilety autbusowe w moim miescie sa nieco dziwne - nalezy posiadac
    legitymacje imienna z nr a pozniej dokupuje sie tylko znaczki na ktore
    wpisuje sie numery - tak wiec sam znaczek nie jest "imienny", dopiero w
    polaczeniu z legitymacja - czy w takiej sytuacji wystarczy ksero tej
    legitymacji trzymane w papierach (zawsze istnieje ryzyko, ze jesli nosze ja
    na codzien, moge ja zgubic)?