  • 1. Data: 2006-04-18 09:39:53
    Temat: rower jako srodek trwaly
    Od: Anjou <a...@k...invalid.inv>

    Tak sie zastanawiam - czy moge sobie wpisac do EST (ST bo bedzie uzywany
    prawdopodobnie dluzej niz rok) i wrzucic jednorazowo w KUP (<3500) rower
    (typ miejsko/trekingowy). Rower potrzebny mi jest jako srodek transportu
    towarow (samochodu nie mam w firmie). Rower juz mam od dawna (ale nie w
    "firmie")- wiec nie bedzie faktury.
    - jak ustalic jego wartosc? wedlug cen rynkowych uzywanego roweru takiego
    typu? zrobic protokol wyceny? protokol z przyjecia do srodkow trwalych :)?
    - vat - czy moge go odliczyc (podejrzewam ze nie), zatem:
    - czy w KUP wrzucam wartosc brutto?
    - czy jak potem dokupie czesci lub wyposazenie (np. pompke) bede mogl
    wrzucic w KUP (netto) i odliczyc VAT?

    Mam kpir, vat, bez kasy, memorial

    Pozdrawiam :)

  • 2. Data: 2006-04-18 10:26:27
    Temat: Re: rower jako srodek trwaly
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Anjou wrote:

> [...]
    > (<3500) rower (typ miejsko/trekingowy). Rower potrzebny mi jest jako
    > srodek transportu towarow (samochodu nie mam w firmie). Rower juz mam

    Przeszkód nie widzę.

    > od dawna (ale nie w "firmie")- wiec nie bedzie faktury.
    > - jak ustalic jego wartosc? wedlug cen rynkowych uzywanego roweru
    > takiego typu? zrobic protokol wyceny? protokol z przyjecia do srodkow

    Pzreczytaj ustawę. Albo cena zakupu gdy znana, albo wycena własna wg
    cen z grudnia poprzedniego roku. W tym drugim wypadku protokół wyceny
    jest raczej zalecany.

    > trwalych :)? - vat - czy moge go odliczyc (podejrzewam ze nie), zatem:
    > - czy w KUP wrzucam wartosc brutto?

    Dokładnie do EŚT brutto, a w koszty amortyzacja wg EŚT.

    > - czy jak potem dokupie czesci lub wyposazenie (np. pompke) bede mogl
    > wrzucic w KUP (netto) i odliczyc VAT?

    Jak ta pompka nie będzie droższa od 3499 to nie ma problemu.

  • 3. Data: 2006-04-21 14:56:23
    Od: Anjou <a...@k...invalid.inv>

    jureq wrote:

    > Pzreczytaj ustawę. Albo cena zakupu gdy znana, albo wycena własna wg
    > cen z grudnia poprzedniego roku. W tym drugim wypadku protokół wyceny
    > jest raczej zalecany.

    Poczytalem:
    8. Jeżeli nie można ustalić ceny nabycia środków trwałych lub ich części
    nabytych przez podatników przed dniem założenia ewidencji lub
    sporządzenia wykazu, o których mowa w art. 22n, wartość początkową tych
    środków przyjmuje się w wysokości wynikającej z wyceny dokonanej przez
    podatnika, z uwzględnieniem cen rynkowych środków trwałych tego samego
    rodzaju z grudnia

    *roku poprzedzającego rok założenia ewidencji*

    lub sporządzenia wykazu oraz stanu i stopnia ich zużycia.

    Hmmm...
    A co jezeli rower nabyty zostal przed rozpoczeciem DG, ale nie ujety w EST
    poniewaz nie sluzyl do prowadzenia DG (bo wtedy nie bylo takiej potrzeby a
    teraz jest), a nastepnie chce go wprowadzic do EST, i uzywac w DG? Moge tak
    zrobic? Wyceniac wedlug - jak napisales - grudnia poprzedniego roku czy
    grudnia roku przed zalozeniem Ewidencji ST?

    A.

  • 4. Data: 2006-05-02 07:04:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Apr 2006, Anjou wrote:

> [...]
    > zrobic? Wyceniac wedlug - jak napisales - grudnia poprzedniego roku czy
    > grudnia roku przed zalozeniem Ewidencji ST?

    A dowodu zakupu nie masz?
    Tam jest "jeśli nie można ustalić"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-05-02 10:08:38
    Od: Anjou <a...@k...invalid.inv>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > [...]
    >
    > A dowodu zakupu nie masz?

    Nie mam dowodu zakupu. Dlatego musze go sam wycenic.

    Rower nabyty zostal przed rozpoczeciem DG, ale nie ujety w
    EST poniewaz nie sluzyl do prowadzenia DG (bo wtedy nie bylo takiej
    potrzeby a teraz jest), a teraz chce go wprowadzic do EST, i uzywac w
    DG. Moge tak zrobic?

  • 6. Data: 2006-05-03 21:42:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 May 2006, Anjou wrote:

> [...]

    Protestuję jakoby ;) (to nie moje słowa a Tristana)

> [...]
    > EST poniewaz nie sluzyl do prowadzenia DG (bo wtedy nie bylo takiej
    > potrzeby a teraz jest), a teraz chce go wprowadzic do EST, i uzywac w

    Patrzę, patrzę i przeciwwskazań nie widzę...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)