    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: koszty uzyskania przychodów dojazd !!! jak rozliczyć
    Date: Sat, 05 Mar 2005 13:57:06 -0600

    szuwar wrote:
    > Witam wszystkich
    >
    > Mam nastepujący problem: nr 1
    >
    > Jestem zameldowany na stałe w tej samej miejscowości co mój zakład pracy tzn
    > Lublinie mój pracodawca za rok 2004 w pit 11 uwzględnił mi roczny koszt
    > uzyskania przychodu z tytułu umowa o prace 1227 zł oraz dodatkowo koszty z
    > tytułu umowy zlecenia 1938 zł

    1227, czyli bez podwyższonych kosztów.

    > Natomiast z dniem 06-09-2004 zameldowałem sie czasowo(na 2 lata) w
    > mijscowosci pod lublinem ok 10 km o czym oczywiscie nie informowałem swojego
    > pracodawcy .
    I dlatego dalej naliczał 102.25 miesięcznie.

    > czy w takim razie za miesiace 10-12 2004 przysługua mi
    > zwiększone koszty za dojazd czy nie ?

    tak.
    9 x 102.25 + 3 x 127 zł 82 gr
    Masz prawo taką sumę wpisać sobie do PIT.
    dwa wiersze niżej wpisujesz umowę zlecenie tak jak leci, tu nie ma limitów.

    > i w razie sprawdzenia czy wystarczy
    > np przedstawic dokumenty przemeldowania czy w obecnej chwili jest juz za
    > pozno jezeli zakłąd pracy tego nie uwzględnił zeby to odliczyc ?

    w razie kontroli US, wystarczy pokazać zameldowanie (a faktycznie
    udowodnić, że się tam mieszkało fizycznie, ale to musiałaby już być
    kotrola).
    jak chesz mieć naliczane wyższe koszty, to powiedz o tym zakładawi
    pracy, od następnego miesiąca zacznie ci naliczać wyższe.
    Oczywiście za rok dostaniesz pit z naliczonymi kosztami podwyższonymi za
    10 miesięcy, bo za styczeń i luty już ci wstecz naliczyć nie mogą, co
    nie oznacza, że sam na pit nie będziesz mógł wpisać pełnej kwoty za 12
    miesięcy.

    > Dodam jescze ze juz dostałem zwrot podatku z tytułu innych odliczen
    Nie rozumiem tego co tu napisałaś.
    Jaki zwrot od kogo, z jakiego tytułu?
    pit wysyła się raz do roku od całości.
    czy to co tu napisałeś mam rozumieć ak, że już raz pit-37 wysłałeś?
    Szykujesz sobie kłopoty.

    > pps jezeli mi przysługują zwiększone koszty to czy jesli nie zgłosze tego
    > pracodawcy a on nie bedzie ich naliczał i na pit 11 znowu wystawi mi
    > mniejsze mogę je zignorowac i w przyszłym roku np wstawić sobie te
    > podwyzszone ???
    tak

    > Mam jescze jedno pytanie bo nie znalazłem tego co określane jest przez
    > dojazd z innej miejscowosci czy np dwie małe wsie jedna od drugiej o 10 km
    > oddalone i mieszkam w jednej a pracuje w drugiej spełnia ten warunek aby
    > wskoczyć na podwyzszone koszty ????
    z ustawy
    "...jeżeli miejsce stałego lub czasowego zamieszkania podatnika w roku
    podatkowym było położone poza miejscowością, w której znajduje się
    zakład pracy, a podatnik nie uzyskiwał dodatku za rozłąkę,"

    definicja miejscowości powinna być jasna.

    > PROBLEM 2 kolega uzyskał jedynie dochody z tytułu umowa o zlecenie -dzieło
    > PIT 8B bez pit r dodam ze to jedyne legalne udokumentowane dochody:
    > przychód 10750
    > koszty uzysk przych 2150
    > dochód 8600
    > zaliczka na podatek pobrana 1634
    > składki na ubezpieczenie społeczne 0
    > skłądki na ubezpieczenie zdrowotne 0
    >
    > po obliczeniu wychodzi zwrot w wysokości kwoty wolnej od podatku tj po
    > zaokrągleniu 530,10
    > czy czegos nie pokniciłem ????

    nie.
    530 zł 10 gr.