    From: "Sławomir Piwowarczyk" <s...@r...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: koszty uzyskania przychodu
    Date: Fri, 4 Jan 2002 19:01:57 +0100

    Witam !
    > Witam,
    > mam pytanie do ludzi zorientowanych w temacie ;))
    > czy jako programista mający umowę na czas ....

    Programista zazwyczaj implementuje czyjś algorytm (pomysł) więc, za
    przeproszeniem, ma prawa autorskie do programu mniej więcej jak tłumacz do
    tłumaczonego tekstu. Jednak jeśli programista jest autorem czegoś co sam
    wykombinował i na przykład opublikował, a w pisanym programie korzysta z
    tego to może raczej bez problemów dogadać się z pracodawcą co do
    procentowego udziału praw autorskich w jego pracy. Zjawisko takie
    funkcjonuje na prawie kazdej wyższej uczelni gdzie można mieć do 75% dochodu
    z 50% kosztami uzyskania.

    Z uszanowaniem

    St. Flaga