  • Data: 2004-07-20 06:17:38
    Temat: Re: koszty wysyłki na fakturze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 14 Jul 2004, L. wrote:

    >+ > czy na pewno wychodzi na zero? do usługi ty musisz dodać
    >+ > 22 % vatu, a poczta jest zwolniona. [...]
    >+ to robisz mniejsze netto, tak,zeby brutto na fakturze było np. 5zł za
    >+ przesyłke.

    Hm... patrzę i obracam - ciągle wychodzi mi "strata VAT" ;)
    Masz 5 zł za przesyłkę (do zapłacenia poczcie) i 20 zł netto
    +VAT czyli 24,40 za twój towar.
    Jak wykażesz 4,10 netto "za przesyłkę" to ile wykażesz "za całość"
    i z czego zapłacisz różnicę ? Zaznaczam iż oczekiwane byłoby
    20 zł przychodu netto, 4,40 dla państwa na VAT i 5 zł dla poczty.
    Mi ginie 90 groszy do zapłacenia z własnego przychodu :]

    >+ Osobiscie stosuje 2 wariant (nie nabijam na paragon lub fakture kosztów
    >+ przesyłki, tylko nadwyzke płatnosci od klienta ksieguje na zapłate rachunków
    >+ z poczty)

    ...czyli refaktura :), stoisz na stanowisku że wolno :)
    (sprawa czy wolno refakturować usługę zwolnioną podmiotowo była już
    kilka razy wałkowana !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)