  • 1. Data: 2004-07-12 08:52:01
    Temat: koszty wysyłki na fakturze
    Od: "Andzia" <a...@t...pl>

    Witam!

    Wysyłam kontrahentowi towar na jego koszt (Poczta, przesyłka polecona,
    pobranie). I tu mam problem (googlowałam, ale wyniki jakieś marne ;)) kwota
    pobrania będzie obejmowała koszty przesyłki, ale jak to ująć na fakturze?
    Ok, mogę napisać koszty transportu, tylko czy mogę to zaksięgować w
    przychody? A jeśli nie to gdzie? A może jest jakieś inne rozwiązanie...

    Z góry dziękuję za odpowiedzi ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Andzia

  • 2. Data: 2004-07-12 13:39:14
    Temat: Re: koszty wysyłki na fakturze
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andzia" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ok, mogę napisać koszty transportu, tylko czy mogę to zaksięgować w
    > przychody? A jeśli nie to gdzie? A może jest jakieś inne rozwiązanie...

    nie wiem czy jestes na pełnej ksiegowosci czy na KPIR
    jesli chodzi o pełna
    sa 2 wyjscia
    wpisujesz na fakturze pozycję usł. transportowa i traktujesz jak przychód, a
    fakturę z poczty za nadanie przesyłki jako koszt (podatkowo wychodzi na
    zero)

    lub jesli wysyłasz towar, a dostajesz oprócz kwoty z faktury więcej o
    usł.transportową - to księgujesz to jako zapłatę faktury kosztowej z poczty.
    wygląda to tak:

    1. Faktura 202 klient / 730 przychód netto z faktury
    / 222 vat z faktury
    2.Zapłata za fakturę z pobraniem
    234 rozliczenie pobrań / 202 zapłata klient
    130 bank /202 zapł. klient
    3. Koszt nadania
    402-koszty przesyłek / 203 Poczta
    4. Zapłata za koszt pobrania
    203 poczta / 234 rozliczenie pobrań

  • 3. Data: 2004-07-12 13:47:54
    Od: "Andzia" <a...@t...pl>

    | kwota
    |
    | nie wiem czy jestes na pełnej ksiegowosci czy na KPIR

    przepraszam... zapomniałam o tym :/
    jestem na KPiR

    Jak to w tym przypadku wygląda?

    Mogę to traktować jako przychód, a fakturę z poczty jako koszt i jest ok?
    Podobnie jak w pełnej...

    --
    Pozdrawiam,
    Andzia

  • 4. Data: 2004-07-13 07:05:11
    Od: "Iwona Z" <i...@w...pl>

    Użytkownik "L." <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > fakturę z poczty za nadanie przesyłki jako koszt (podatkowo wychodzi na

    czy na pewno wychodzi na zero? do usługi ty musisz dodać 22 % vatu, a poczta
    jest zwolniona. A może się mylę, niech ktoś podpowie. I też interesuje mnie
    KPiR, memoriał.

  • 5. Data: 2004-07-14 13:57:43
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

> [...]
    poczta
    > jest zwolniona. A może się mylę, niech ktoś podpowie. I też interesuje

    to robisz mniejsze netto, tak,zeby brutto na fakturze było np. 5zł za
    przesyłke.
    Osobiscie stosuje 2 wariant (nie nabijam na paragon lub fakture kosztów
    przesyłki, tylko nadwyzke płatnosci od klienta ksieguje na zapłate rachunków
    z poczty)

  • 6. Data: 2004-07-20 06:17:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Jul 2004, L. wrote:

    >+ > czy na pewno wychodzi na zero? do usługi ty musisz dodać
    >+ > 22 % vatu, a poczta jest zwolniona. [...]
    >+ to robisz mniejsze netto, tak,zeby brutto na fakturze było np. 5zł za
    >+ przesyłke.

    Hm... patrzę i obracam - ciągle wychodzi mi "strata VAT" ;)
    Masz 5 zł za przesyłkę (do zapłacenia poczcie) i 20 zł netto
    +VAT czyli 24,40 za twój towar.
    Jak wykażesz 4,10 netto "za przesyłkę" to ile wykażesz "za całość"
    i z czego zapłacisz różnicę ? Zaznaczam iż oczekiwane byłoby
    20 zł przychodu netto, 4,40 dla państwa na VAT i 5 zł dla poczty.
    Mi ginie 90 groszy do zapłacenia z własnego przychodu :]

    >+ Osobiscie stosuje 2 wariant (nie nabijam na paragon lub fakture kosztów
    >+ przesyłki, tylko nadwyzke płatnosci od klienta ksieguje na zapłate rachunków
    >+ z poczty)

    ...czyli refaktura :), stoisz na stanowisku że wolno :)
    (sprawa czy wolno refakturować usługę zwolnioną podmiotowo była już
    kilka razy wałkowana !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 7. Data: 2004-07-21 11:40:35
    Od: "L." <h...@i...pl>

> [...]
    > 20 zł przychodu netto, 4,40 dla państwa na VAT i 5 zł dla poczty.
    > Mi ginie 90 groszy do zapłacenia z własnego przychodu :]

    a jesli chodzi o cene to 5 zł brutto płace na poczcie za przesyłke
    doliczam klientowi za swoja przesyłke i od niego dostaje 5 zł brutto.

    wiec jesli klientowi na fakturze dam 4,10 + 22% = 5zł brutto.

    Nie moze tak byc?
    to tez jest niezgodne z prawem?

    A jesli mam niezafakturowany transport(przesyłke), tylko kwotę od klienta
    rozliczam z kontem rozrachunkowym poczty to to jest ukryta refaktura?
    przeciez nie nabijam na paragon i nie obciazam klienta, tylko on sam jakoby
    płaci poczcie.
    tak tez jest żle?
    L.

  • 8. Data: 2004-07-21 19:56:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Jul 2004, L. wrote:

> [...]
    >+
    >+ wiec jesli klientowi na fakturze dam 4,10 + 22% = 5zł brutto.

    No i z tego 90 groszy *odprowadzasz państwu* jako VAT.
    Z "danych na fakturze" 5 zł dostajesz 5 zł, poczcie musisz zapłacić
    5 zł. Z czego wynika pytanie: skąd bierzesz owe 90 groszy ?
    Odpowiedź brzmi: "z twojego przychodu".
    Jak ktoś sprzedaje towar po 20 zł sztuka i ma 10% marży (czyli całe
    dwa złote) to 40% z tego "wyrzuci" na VAT.
    Oczywiście jak wysyłasz towar wart 2000 zł i też masz 10% marży to możesz
    sobie "stratę VAT" podarować - tyle że wysyłanie towaru za 2 kzł zwykłą
    przesyłką może się okazać głupotą, zaś przesyłka "ubezpieczona"
    (wartościowa) jest proporcjonalnie droższa (i w koło Macieju).

    >+ Nie moze tak byc?
    >+ to tez jest niezgodne z prawem?

    Nie wnika w zgodność z prawem (czy nikt nie przyczepi się do
    sprzedania usługi taniej - bo za 4,10 niż kupiona). Poruszałem
    TYLKO problem, iż przy takim księgowaniu jest się "w plecy"
    o VAT.

    >+ A jesli mam niezafakturowany transport(przesyłke), tylko kwotę od
    >+ klienta rozliczam z kontem rozrachunkowym poczty to to jest ukryta
    >+ refaktura?

    Nie wiem co to "konto rozrachunkowe" bo PK znam tylko "z widzenia" :)
    Może na tak postawione pytanie ktoś ze speców od PK ci odpowie :)

    >+ przeciez nie nabijam na paragon i nie obciazam klienta,
    >+ tylko on sam jakoby płaci poczcie. tak tez jest żle? L.

    IMHO - jeśli to ty "zawierasz z pocztą umowę" (nawet na potrzeby
    kogo innego !) to z p. widzenia VAT powinna rzeczywiście mieć
    miejsce "sprzedaż jakby kupił i sprzedał". Powiem: IM*H*O :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 9. Data: 2004-08-06 16:19:01
    Od: "Piotr" <p...@b...poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Wysyłam kontrahentowi towar na jego koszt (Poczta, przesyłka polecona,
    > pobranie). I tu mam problem (googlowałam, ale wyniki jakieś

    A podobny przypadek, nie za pobraniem:
    -świadczę usługę tłumaczeniową
    -wystawiam tekst przetłumaczony (X netto +22%VAT)
    -ponoszę koszt wysyłki 4-5 zł
    -Klient płaci przelewem na konto firmowe

    Czy ten koszt wysyłki można zapisać na fakturze jako koszty wysyłki
    zwolnione z vat?