    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: "kradzież" VAtu ...
    Date: Sat, 26 Jan 2008 17:45:04 +0100

    On Fri, 25 Jan 2008, Kriss wrote:

    > Niech pomyslę i policzę. Mam 10 tys nadpłaty.
    > Kupuję samochód ciężarowy za 50 tys. + VAT 11 tys

    Hm... coś (znowu) zmaściłem...
    Potrzebna jest czynność dla której zamykający są rzeczywistymi
    płatnikami - znaczy import albo WNT! Chyba tak to szło...
    Thx, bo wyszło że liczyć nie umiem! ;)

    > A co stoi na przeszkodzie by po podjęciu decyzji o likwidacji - mając cały czas
    > status podatnika VAT czynnego - wystąpić o zwrot a wyrejestrowania i likwidacji
    > ostatecznej dokonać po jego otrzymaniu na konto ?

    Pewnie nic, oprócz ew. chęci lub innego powodu "pilnego" zamknięcia DG.
    Z przykładów może rzadkich ale możliwych - jeden ze wspólników ma
    ofertę pracy/zostania prezesem gdzieś tam na bardzo zachęcających
    warunkach, ale musi oświadczyć że nie prowadzi działalnosci
    konkurencyjnej.

    > Żeby było jasne ; - w tym zakresie - podzielam "absurdalność" pogladów izby

    Ano. Co najmniej trochę to wina ustawodawcy, który pozwala sobie obciążyć
    odpowiedzialnością osoby trzecie (wspólników :>), a nie daje im uprawnień
    "wstąpienia w *prawa* i obowiązki".

    pzdr, Gotfryd