  • Data: 2007-08-02 08:39:26
    Temat: Re: kredyt a podatki
    Od: "Anulka" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości
    > Jeśli wyjeżdżacie na stałe to przestajecie podlegać polskiemu systemowi
    > podatkowemu.
    > Cokolwiek zarobicie w Polsce, zostanie opodatkowane w Polsce i tylko od
    > tego będziecie musili zapłacić podatek.
    > Dochód z Polski będzieciei musili rozliczyć w Anglii zgodnie z angielskimi
    > przepisami podatkowymi.
    > Analogicznie jakbyście to musili z robić w Polsce z dochodami angielskimi.

    To zrozumiałe.

    > Wynajęcie lub nie mieszkania nie ma tu żadnego znaczenia.

    No właśnie raczej ma, w myśl nowelizacji ustawy Dz. U. Nr 217 z dnia
    29.11.2006 r., poz. 1588
    Przeniesienie centrum interesów osobistych lub gospodarczych ma się nijak do
    uzyskania przychodu z wynajmu mieszkania. Więc pozostanie niewynajęte.

    > Uwaga tylko na pierwszy rok wyjazdu, wyjeżdżajcie albo pod koniec roku,
    > albo na samym początku.
    > Bo jeśli w Polsce przesiedzicie 183 dni, to wówczas całość dochodów
    > rozliczacie jeszcze w Polsce.
    > Czyli jak wyjedziecie w lipcu, to wszystko co zarobicie od lipca do
    > grudnia bedzie jeszcze opodatkowane w Polsce, co skonczy sie dopłatą ( z
    > racji wpadnięcia w wyższy próg podatkowy). Więc jedżcie albo w grudniu,
    > albo tak, aby być w Polsce mniej niż 183 dni.

    Dzięki wielkie, te informacje juz znalazlam, ale nie wiem jak ma się kredyt
    spłacany w Polsce w polskim banku, za nieruchomość polską do tej nowelizacji
    podatków polsko-zagranicznych, którą przytoczyłam...

    Anulka