  • 1. Data: 2007-08-02 06:32:16
    Temat: kredyt a podatki
    Od: "Anulka" <s...@p...onet.pl>

    Witam,

    mam dośc nietypowe pytanie i bardzo bym prosiła o jakies wskazówki, podstawę
    prawną itp, jak to jest gdy:

    mamy z mężem WSPÓLNY kretyt na WSPÓLNE mieszkanie, chcielibyśmy wyjechac do
    Anglii, raczej na stałe. Ale nie chcemy sprzedawać mieszkania. Jak to jest z
    podatkiem w tym względzie? Od 1 stycznia 2007 płaci się tylko podatek
    angielski, ale jeśli ma się kredyt w Polsce to czy czasem nie trzeba jeszcze
    tu dopłacać? Acha, mieszkanie nie będzie wynajmowane.

    Pozdrawiam
    Anulka

  • 2. Data: 2007-08-02 07:53:06
    Temat: Re: kredyt a podatki
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Anulka" <s...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > podatek angielski, ale jeśli ma się kredyt w Polsce to czy czasem nie
    > trzeba jeszcze tu dopłacać? Acha, mieszkanie nie będzie wynajmowane.

    Jeśli wyjeżdżacie na stałe to przestajecie podlegać polskiemu systemowi
    podatkowemu.
    Cokolwiek zarobicie w Polsce, zostanie opodatkowane w Polsce i tylko od tego
    będziecie musili zapłacić podatek.
    Dochód z Polski będzieciei musili rozliczyć w Anglii zgodnie z angielskimi
    przepisami podatkowymi.
    Analogicznie jakbyście to musili z robić w Polsce z dochodami angielskimi.
    Wynajęcie lub nie mieszkania nie ma tu żadnego znaczenia.
    Uwaga tylko na pierwszy rok wyjazdu, wyjeżdżajcie albo pod koniec roku, albo
    na samym początku.
    Bo jeśli w Polsce przesiedzicie 183 dni, to wówczas całość dochodów
    rozliczacie jeszcze w Polsce.
    Czyli jak wyjedziecie w lipcu, to wszystko co zarobicie od lipca do grudnia
    bedzie jeszcze opodatkowane w Polsce, co skonczy sie dopłatą ( z racji
    wpadnięcia w wyższy próg podatkowy). Więc jedżcie albo w grudniu, albo tak,
    aby być w Polsce mniej niż 183 dni.

  • 3. Data: 2007-08-02 08:39:26
    Od: "Anulka" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości
> [...]
    > przepisami podatkowymi.
    > Analogicznie jakbyście to musili z robić w Polsce z dochodami angielskimi.

    To zrozumiałe.

    > Wynajęcie lub nie mieszkania nie ma tu żadnego znaczenia.

    No właśnie raczej ma, w myśl nowelizacji ustawy Dz. U. Nr 217 z dnia
    29.11.2006 r., poz. 1588
    Przeniesienie centrum interesów osobistych lub gospodarczych ma się nijak do
    uzyskania przychodu z wynajmu mieszkania. Więc pozostanie niewynajęte.

> [...]
    > racji wpadnięcia w wyższy próg podatkowy). Więc jedżcie albo w grudniu,
    > albo tak, aby być w Polsce mniej niż 183 dni.

    Dzięki wielkie, te informacje juz znalazlam, ale nie wiem jak ma się kredyt
    spłacany w Polsce w polskim banku, za nieruchomość polską do tej nowelizacji
    podatków polsko-zagranicznych, którą przytoczyłam...

    Anulka

  • 4. Data: 2007-08-02 15:44:57
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    > kredyt spłacany w Polsce w polskim banku, za nieruchomość polską do tej
    > nowelizacji podatków polsko-zagranicznych, którą przytoczyłam...

    No właśnie to napisałem.
    Centrum interesów życiowych to to gdzie sie mieszka gdzie sie pracuje i
    gdzie sie ma rodzinę.
    Wzięty kredyt w Polsce jeszcze przed wyjazdem, czy choćby nawet po wyjeździe
    ma się nijak do tego "centrum życiowego".
    To już na miejscu US bardziej bym się przyczepił niewynajętego mieszkania,
    argumentując to tym, że mieszkanie czeka i wyjazd był pozorny, jak jeszcze
    wyjdzie np, że zużycia gazu czy prądu jest na porządku dziennym, to raczej
    US na pewno postawi tezę, że nigdzie się nie wyjechoło tylko sie mieszka.

    Wynajęcie mieszkania ewidentnie świadczy o tym, że w nim nie mieszkamy,
    tylko się z niego wynieslismy, a samo mieszkanie traktujemu jako źródło
    dochodu, a nie miejsce do mieszkania.
    To tak jakby mi ktoś wpierał, że mieszkam w miejscowości X a nie Y, tylko
    dlatego, że w miejscowości X mam 3 mieszkania, a w miejscowości Y tylko
    jedno (w którym de facto mieszkam).
    Uwaga tylko na te 183, bo choćby się mieszkało na antarktydzi i tam maiło
    centrum życiowe wśród pingwinów, to jak się przesiedzi 183 dni w Polsce, to
    trzeba zapłacić podatek w Polsce od całego swojego dochodu.