  • 1. Data: 2002-06-24 12:52:04
    Temat: ksiegowanie
    Od: "fiqmiq" <d...@a...pl>

    mam klienta który chce kupić sprzęty za duża gotówka. Jest tylko problem w
    tym, że chce za nie zapłacić za jakieś 2 miesiące?
    Moje pytanie brzmi jak to zaksięgować i czy zakup jest dla mnie kosztem i
    nie płace podatku do czasu sprzedaży tego czy do końca miesiąca, w którym to
    zakupiłem?

    Fiqmiq

  • 2. Data: 2002-06-24 19:22:08
    Temat: Re: ksiegowanie
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "fiqmiq" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
    > mam klienta który chce kupić sprzęty za duża gotówka. Jest tylko problem w
    > tym, że chce za nie zapłacić za jakieś 2 miesiące?
    czyli nie za gotowke...

    > Moje pytanie brzmi jak to zaksięgować i czy zakup jest dla mnie kosztem i
    powstanie naleznosc...
    a co do ciagu dalszego, hmmm... zakup kosztem raczej nie jest... malo
    danych, nie wiadomo czym handlujesz, czy sam to wytwarzasz...

    > nie płace podatku do czasu sprzedaży tego czy do końca miesiąca, w którym
    > zakupiłem?
    ... a podatek placisz raczej od sprzedazy, a nie od wplywow pienieznych,
    natomiast o ile pamietam jest jakies przesuniecie w czasie, lecz tu licze na
    opinie kogos lepszego.

    pozdrawiam

    Łukasz

  • 3. Data: 2002-06-24 19:36:57
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    Czy sprzedaż ma się odbyć w ramach Twojej dzałalności gospodarczej?

    Jeśli tak, to powinieneś albo nabyć elementarne pojęcie o kosztach i
    przychodach, albo przekazać sprawy do biura rachunkowego.

    Dobrym wyjściem byłyby też kilkakrotne konsultacje z księgowym w tej i
    podobnych sprawach zamiast wynajmowania biura na stałe - pytanie, które
    zadałeś grupie, jest na tyle nieprecyzyjne, że nie możesz liczyć na pewną
    odpowiedź.

    Jeśli sprzedaż bez działalności gospodarczej, to w zasadzie podlega
    podatkowi od umów cywilno-prawnych (jedna strona (zwykle kupujacy) idzie do
    Urzędu, wypełnia deklarację PCC i płaci, ile powiedzą - zwykle mniej niż
    podatek dochodowy). Są wyjątki - np sprzedaż samochodu w czasie krótszym niż
    pół roku od zakupu podlega innym zasadom.

    Pzdr
    Krzysztof

  • 4. Data: 2002-06-25 05:46:51
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Mon, 24 Jun 2002 21:22:08 +0200), "Łukasz
    Góralczyk" <l...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

    >czyli nie za gotowke...

    czyli za gotówkę, tyle że z odroczonym terminem płatności. Termin
    zapłaty jest rozłączny logicznie od formy zapłaty.

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 5. Data: 2002-06-25 06:06:41
    Od: "fiqmiq" <d...@a...pl>

    dzieki za wszystkie odpowiedzi.
    Juz wiem bo konsultowalem sie z ksiegowym :-)
    Nie jest to wcale takie trudne.
    Nastepnym razem postaram sie o troche trudniejsze zagadnienia :-)

    thx