    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: księgowanie faktur - obowiązkowe?
    Date: Fri, 14 Jan 2005 01:38:57 +0100

    On Thu, 13 Jan 2005, MAREK M. wrote:
    [...]
    >+ Moje rozumowanie jest takie : jesli czegos dalej nie zbywam,a nie chce
    >+ uznawac za koszt, bo np. nie przejdzie to w US lub nie mam po prostu na to
    >+ ochoty, nie muszę tego czynić, a US nic do tego nie ma, bo o nic u nich sie
    >+ nie upominam,a podatki z tytulu wystawionych na moja rzecz faktur,
    >+ odprowadzaja podmioty, ktore swiadcza te uslugi. Skarb panstwa zatem nic nie
    >+ traci, a straty moge poniesc co najwyzej ja - nie odliczajac kosztu od
    >+ podatku dochodowego i VAT.

    Były takie czasy że próbowałem bronić tezy przeciwnej.
    Ale nie dość że grupa (z Maddy na czele) głośno i wyraźnie wybiła mi
    z głowy takie pomysły ;) to jeszcze w dniu 1.V.2004 został uchylony
    ostani przepis na który umiałem się powołać - konieczność "doliczenia
    VATu do wartości rynkowej".
    W związku z niniejszym...
    trk tyż dobrze godo :)

    >+ Czy mam rację, ze z FV dla towarow i uslug,ktore nabywam na swoja rzecz,
    >+ moge robic co chce, bo rownie dobrze moge byc tak glupi,ze niczego nie
    >+ uznaje jako koszt,a nalezne podatki od siwadczonych przez siebie uslug
    >+ "nadplacam" ?

    Najwyraźniej.
    Raz był na grupie przypadek podawany kiedy to US zarzucił grupowiczowi
    "ukrywanie kosztów". Ale to była "wojna na papiery", bo pisał że
    wyśmiał urzędnika za jakieś równie genialne koncepta (i oczywiście
    wygrał przed NSA za owe "ukrywanie", tyle że co czasu stracił
    to jego).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)