  • 1. Data: 2002-09-29 06:45:31
    Temat: ksiegowanie umowy kupna-sprzedazy
    Od: "miro" <m...@t...pl>

    Witam.
    Jak powinno sie zaksiegowac um. kupna-sprzedazy w KPiR (jak i gdzie wpisac)?
    Miro.

  • 2. Data: 2002-09-30 06:46:57
    Temat: Re: ksiegowanie umowy kupna-sprzedazy
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Sep 2002, miro wrote:

    >+ Witam.
    >+ Jak powinno sie zaksiegowac um. kupna-sprzedazy w KPiR (jak i gdzie wpisac)?

    To kupna czy sprzedaży i czego ?
    Inaczej księgujesz towary handlowe (w stosowną rubrykę jeśli chodzi
    o zakup), inaczej koszty pomocnicze i wyposażenie (w koszty),
    inaczej ŚT (do EŚT i ratę amortyzacyjną - może być jedna - w koszt).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-09-30 09:07:40
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 30 Sep 2002 08:46:57 +0200, Gotfryd Smolik - listy
    dyskusyjne <s...@s...com.pl> zakodował:

    > Inaczej księgujesz towary handlowe (w stosowną rubrykę jeśli chodzi
    >o zakup), inaczej koszty pomocnicze i wyposażenie (w koszty),
    >inaczej ŚT (do EŚT i ratę amortyzacyjną - może być jedna - w koszt).

    A to umowy się księguje (nie faktury/rachunki)? Co wtedy z VATem?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2002-09-30 09:36:40
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Kaizen napisał:
    > Pięknego dnia Mon, 30 Sep 2002 08:46:57 +0200, Gotfryd Smolik - listy
    > dyskusyjne <s...@s...com.pl> zakodował:

    > A to umowy się księguje (nie faktury/rachunki)? Co wtedy z VATem?

    Boże ty widzisz i nie grzmisz...
    Jeżeli kupujesz cos od osoby fizycznej, to jedynym dokumentem jaki
    masz jest umowa kupna - sprzedaży. Chyba logiczne że trzeba ją jakos
    zaksięgować.
    Kto tu mówił cos o fakturach i vacie??

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-09-30 10:39:27
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 30 Sep 2002 11:36:40 +0200, Maddy <m...@i...pl>
    zakodował:

    >Jeżeli kupujesz cos od osoby fizycznej, to jedynym dokumentem jaki

    Takiego zawężenia w temacie nie było.
    Chyba jeszcze zapomniałaś dodać "od osoby fizycznej, która nie jest
    rolnikiem"?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2002-09-30 11:16:46
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Kaizen napisał:
    > Pięknego dnia Mon, 30 Sep 2002 11:36:40 +0200, Maddy <m...@i...pl>
    > zakodował:

    > Takiego zawężenia w temacie nie było.
    Nie przyszło mi do glowy że autor jest tak tępy że chce księgowac
    osobno umoę a osobno fakturę zakupu do tejże umowy.
    Czyzby moja wiara w przeciętna ludzka inteligencję była płonna?
    Czy to raczej ty uwłaczasz inteligencji "wątkotwórcy"

    > Chyba jeszcze zapomniałaś dodać "od osoby fizycznej, która nie jest
    > rolnikiem"
    Dlaczego?? Że "nie jest rolnikiem ryczałtowym" i to tylko w kwestii
    zakupu produktów rolnych, to rozumiem.
    Ale rolnik jako taki jest traktowany jak osoba fizyczna nie prowadząca DG.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2002-09-30 11:28:04
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Sep 2002, Kaizen wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ A to umowy się księguje (nie faktury/rachunki)? Co wtedy z VATem?

    Oczywiście - księguje się rachunek wystawiony do umowy,
    przepraszam że się zasugerowałem... :) Wrr..... :]
    A do umowy cywilnej, skoro VATu nie ma - to nie ma
    również problemu.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-09-30 11:55:30
    Od: "miro" <m...@t...pl>

    Umowa kupna dotyczy zakupu oprogramowania od os. fizycznej (nie prowadzącej
    d.g.) przez os. fizyczną prowadzącą d.g. na KPiR. Jedynym dokumentem zakupu
    jest w/w umowa.
    Miro.

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

  • 9. Data: 2002-09-30 13:44:06
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Sep 2002, miro wrote:

    >+ Umowa kupna dotyczy zakupu oprogramowania od os. fizycznej (nie prowadzącej
    >+ d.g.) przez os. fizyczną prowadzącą d.g. na KPiR. Jedynym dokumentem zakupu
    >+ jest w/w umowa.

    ...to powinien IMO być jeszcze na niej zapis w stylu "zapłacono
    gotówką" - i przy okazji będzie ona (umowa) również rachunkiem :)
    Tak BTW - był wątek o tym "ile dokumentów można umieścić
    na fakturze" :) (nie, to nie subject tylko koncepcja która
    była wałkowana :)) - a można sporo. Od gwarancji zaczynając...
    -:)

    BTW:
    PODANIE
    Jakby się dało to poproszę o odpowiadanie pod cytatami... post
    stanowi wtedy logiczna całość i znacznie lepiej wyglada jak
    po roku zostanie z googla wyciągnięty ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2002-09-30 13:51:54
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

    > Jakby się dało to poproszę o odpowiadanie pod cytatami... post
    > stanowi wtedy logiczna całość i znacznie lepiej wyglada jak
    > po roku zostanie z googla wyciągnięty ;)

    Większość osób tak twierdzi, ale tak naprawdę częsciej zdarza się, że
    czyta się jednorazowo kolejne postu z danego wątku. I wtedy
    odpowiadanie przed cytatem jest łatwiejsze, bo i tak wiadomo czego
    odpowiedź dotyczy.
    Ten sposób odpowiadania jest bardzo popularny na listach
    anglojęzycznych i tam nikomu to nie przeszkadza. My jeśli chodzi o
    tolerancję w takich drobnych sprawach jesteśmy nadal gdzieś w połowie
    między zachodem i byłym ZSRR. Kto kiedyś był w Moskwie ten rozumie o
    co chodzi.