  • 1. Data: 2002-09-29 00:07:03
    Temat: nowa dzialalnosc i terminy
    Od: "sirapacz" <s...@w...pl>

    Witam, mam pytanie w zw. z formowaniem firmy(os. fiz).

    Na wniosku o wpis do ewidencji jako date rozpoczecia dzialalnosci firmy
    wpisalem 1.10.2002

    Dowiedzialem sie ze mam 7 dni na zgloszenie sie do zusu od faktycznego
    rozpoczecia dzialalnosci....
    Problem jest tu taki ze jeszcze nie mam nadanego NIP (a to ponoc trwa
    troszke) a ten nr jest potrzebny do kwitow zgloszeniowych zus.

    Pytanie: co to znaczy "data faktycznego rozpoczecia dzialalnosci" ???
    Data z spisu do ewidencji dzial. gosp? pierwsza transakcja???

    echh....
    z gory dziekuje za odpowiedz
    Sir

    -----------
    --- s...@w...pl
    --- 505 116 883
    --- www.adico.pl - najlepszy serwis aukcyjny
    -----------

  • 2. Data: 2002-09-29 12:23:40
    Temat: Re: nowa dzialalnosc i terminy
    Od: "Sebastian Margalski" <s...@p...onet.pl>

    Data faktycznego rozpoczęcia działalności, to data, którą wpisujesz
    rejestrując się w urzędzie skarbowym (wypisujesz pisemko zawierające NIP,
    REGON, PESEL itp.). Dopiero po tym terminie możesz oficjalnie wypisywać
    rachunki. Najlepiej zarejestrować się pod koniec miesiąca, gdyż od daty
    faktycznego rozpoczęcia działalności naliczasz ZUS, a pierwszy warto
    zapłacić jak najmniejszy (za jak najmniej dni:)
    Te 7 dni chyba nie jest aż takie ważne, gdyż do mnie się nie przyczepili
    (prawie 3 tyg. poslizg:)
    Jestes moze absolwentem? Miałbyś prawie 250 zł upust przy wpłacie na ZUS
    przez cały rok:)
    Pozdr.
    świeżo upieczony przedsiębiorca:)
    SM

    -----------

  • 3. Data: 2002-09-29 17:53:18
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Sebastian Margalski wrote:
> [...]
    > rejestrując się w urzędzie skarbowym (wypisujesz pisemko zawierające
    > NIP, REGON, PESEL itp.). Dopiero po tym terminie możesz oficjalnie

    Czyżby znowu coś nowego wymyślono? Jakie pisemko? Jak czytam to brzmi
    jak "zezwolenie na wystawianie rachunków".
    Napisz coś jaśniej
    Jacek

    --
    Jeśli chcesz coś do mnie napisać to usuń słowo spam z adresu

    Małżeństwo jest główną przyczyną rozwodów.

  • 4. Data: 2002-09-29 21:13:26
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sun, 29 Sep 2002 02:07:03 +0200), "sirapacz"
    <s...@w...pl> był(a) napisał(a):

    >Pytanie: co to znaczy "data faktycznego rozpoczecia dzialalnosci" ???
    >Data z spisu do ewidencji dzial. gosp? pierwsza transakcja???

    Pierwsze działania czyli defakto transakcja, bo te są
    udokumentowane...

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 5. Data: 2002-09-29 23:34:16
    Od: "sirapacz" <s...@w...pl>

    dziekuje wszystkom za odpowiedzi:))
    Sir

  • 6. Data: 2002-09-30 06:22:14
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Sep 2002, Jacek wrote:

> [...]
    >+ Czyżby znowu coś nowego wymyślono? Jakie pisemko? Jak czytam to brzmi
    >+ jak "zezwolenie na wystawianie rachunków".

    DG musisz zgłosić w US i ZUS, prawda ?
    *Ta* data jest zgłoszeniem działania DG.
    Sebastian napisał tak że nieszczęśliwie sugeruje to iż ową datę
    też trzeba "zadeklarować z góry" - ale to nie tak; w terminie 7 dni
    *po* rozpoczęciu DG zgłaszasz się w US/ZUS !
    A zgłaszasz "rozpoczęcie" - kilkakroć była dyskusja co jest
    najpóźniejszym możliwą datą.
    *Niewątpliwie* wystawienie "kwitka" podpisanego "firma" oznacza
    że DG już prowadzisz. Sprawą sporną jest (IMHO - tak) czy
    *podpisanie* (lub podstemplowanie) kwitka napisem "firma" *też*
    dowodzi "prowadzenia DG" - IMHO przyjęcie faktury lub podpisanie
    umowy świadczy że tak...
    Oczywiście powinieneś zgłosić DG rownież o ile żadnego "kwitka"
    nie wystawiałeś, ale produkcję już prowadzisz. Niemniej
    - "kwit" jest dowodem z "datą pewną".... :]

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-09-30 06:30:33
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Sep 2002, sirapacz wrote:

> [...]
    >+ Pytanie: co to znaczy "data faktycznego rozpoczecia dzialalnosci" ???
    >+ Data z spisu do ewidencji dzial. gosp? pierwsza transakcja???

    No... rozpoczęcie DG :) czyli:
    * na pewno:
    - prowadzenie produkcji
    - prowadzenie sprzedaży
    * są tacy co uważają że nie (IMHO niesłusznie):
    - zawarcie umowy
    - zakupy "na firmę"
    Zaznaczam że przepisy pozwalają dokonywać zakupów tow. handlowych
    i ŚT "na siebie" (ale IMHO *nie* "na firmę") przed "rozpoczęciem"
    i zaliczenie ich w KUP. Oczywiście ze stratą VAT...

    Pozdrowienia, Gotfryd