  • 1. Data: 2004-02-17 17:11:23
    Temat: kupno mieszkania
    Od: "Maggy" <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Jestem w trakcie zaLatwiania formalności przy kupnie mieszkania. Czy ktoś
    orientuje się w podatkach jakie muszą zapłacić kupujący i sprzedający
    mieszkanie??? BędE bardzo wdzięczna za odpowiedź.
    DZieki M.

  • 2. Data: 2004-02-17 17:39:35
    Temat: Re: kupno mieszkania
    Od: "Monse1" <monse1@(nospam)poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Maggy" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > orientuje się w podatkach jakie muszą zapłacić kupujący i sprzedający
    > mieszkanie??? BędE bardzo wdzięczna za odpowiedź.

    Więc tak jeżeli sprzedający posiada mieszkanie więcej niz 5 lat to nie
    odprowadza żadnego podatku, natomiast kupujący odprowadza podatek od
    czynności cywilno prawnych, formularz do zdobycia w US

  • 3. Data: 2004-02-17 18:34:29
    Od: m...@p...onet.pl

    Dziekuje za szybką odpowiedz, jeszcze jedno pytanie. Czy pieniądze uzyskane ze
    sprzedaży mieszkania traktuje sie jako dochód i trzeba sie z niego rozliczyć w
    rocznym picie?

  • 4. Data: 2004-02-17 18:36:12
    Od: "Jacek" <p...@c...cy>

    Nieustraszony(a) niczym Monse1 napisał(a):
    > Więc tak jeżeli sprzedający posiada mieszkanie więcej niz 5 lat to nie
    > odprowadza żadnego podatku, natomiast kupujący odprowadza podatek od
    > czynności cywilno prawnych, formularz do zdobycia w US

    Nie ma po co chodzić do US.Podatek PCC pobiera notariusz.

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!
    Adres zakodowany w ROT-13

  • 5. Data: 2004-02-17 18:46:19
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Jacek napisał:

    > Nie ma po co chodzić do US.Podatek PCC pobiera notariusz.

    A dla porządku to PCC płaci sie solidarnie - czyli ma zapłacic ktoras ze
    stron umoway, nie wazne kto. US sciga w razie czego tego kto bliżej :-).

    Oczywiście mozna sie umówic, ale dla US nic to nie znaczy.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2004-02-18 10:26:06
    Od: "Neko" <neko@_bez_spamu_gamesweek.pl>

    Jacek <p...@c...cy> schrieb in im Newsbeitrag:

    > Nie ma po co chodzić do US.Podatek PCC pobiera notariusz.

    A ile tego podatku nalezy zaplacic?

    Neko

  • 7. Data: 2004-02-18 11:16:40
    Od: "Marek MANO" <m...@w...poczta.onet.pl>

    Neko wrote:

    > A ile tego podatku nalezy zaplacic?
    >
    > Neko

    2%

    --
    Pozdrawiam,
    Marek MANO

  • 8. Data: 2004-02-18 12:01:22
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Neko wrote:

    > A ile tego podatku nalezy zaplacic?
    >
    > Neko

    Idz do notariusza...
    On wszystko za darmo policzy a potem wezmie ladna kase
    za sporzadzenie aktu notarialnego...

    Boguslaw

  • 9. Data: 2004-02-18 12:11:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Feb 2004, Marek MANO wrote:

> [...]
    >+ > Jacek <p...@c...cy> schrieb in im Newsbeitrag:
    >+ >> Nie ma po co chodzić do US.Podatek PCC pobiera notariusz.

    ...wartości rynkowej (niekoniecznie tej z umowy)...

    pozdrowienia, Gotfryd