  • 11. Data: 2004-07-20 10:26:14
    Temat: Re: kupowanie % "na firme"
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Niektórzy kupują wóde i tytoń w zaprzyjaźnionm sklepie z rachunkiem na
    "artykuły spozywcze" czy inne "słodycze":-)

  • 12. Data: 2004-07-20 10:37:51
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > Narastająco od początku roku.
    Acha, czyli jeśli w grudniu okaże sie, że mam
    np. 20 tys. przychodu, to (zakładając, że wcześniej
    nie kupowałem żadnych RiR) moge kupić koniaka
    za 50 zł - dobrze myślę??

    Na podatku to da 10 zł - piechotą nie chodzi.

    PawelZ
    -----------

  • 13. Data: 2004-07-20 10:46:54
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Bozoo" <z...@z...eu.org> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie kupowałem żadnych RiR) moge kupić koniaka
    > za 50 zł - dobrze myślę??
    >
    > Na podatku to da 10 zł - piechotą nie chodzi.

    10zł nie warte dowodów w tej sprawie.

  • 14. Data: 2004-07-20 13:12:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Jul 2004, Bozoo wrote:
    [...RiR...]
    >+ Acha...
    >+ Podsumowując - Vatu odliczyć sie nie da.
    >+ Więc do kpir wpisuję brutto z faktury - czy w kolumnie
    >+ "pozostałe koszty" ??

    Zagryzę.
    Weź ty o choć raz przeczytaj jakie masz kolumny w KPiR ;) !!

    >+ Czy poza powyższym muszę jeszcze jakieś czary odprawić
    >+ i jakieś świstki pogenerować, żeby skarbowy nie miał
    >+ wątpliwości?

    Założywszy że f-ry opisujesz ? No to sobie opisz tak zebyś mógł
    US (a nie nas :)) przekonać że to BYŁ RiR. I z kim - *podobnoż*
    zdarzyło się iż US łaskaw był sprawdzić ("zadzwonić z miejca")
    czy kontrahent sobie lody przypomina...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 15. Data: 2004-07-21 05:46:56
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    > Użytkownik "Bozoo" <z...@z...eu.org> napisał w wiadomości

    > 10zł nie warte dowodów w tej sprawie.

    Jeżeli jest to przychód 20 tys, to ok, 10 zł to może trochę mało, choć
    jeżeli jest możliwość, to czemu z niej nie skorzystać?

    Ale gdy przychód jest na poziomie np. 1,5 mln rocznie - daje to limit 3750 i
    w końcu 712 zł pomniejszenia podatku.
    I tu jest chyba o co walczyć.

    Druga sprawa to odliczenie VAT: powinien być odliczany od reklamy i
    reprezentacji (prócz gastronomii i usług hotelarskich) a na koniec miesiąca
    faktura wewnętrzna od 'przekazania' i naliczenie vat.

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński