  • 1. Data: 2004-07-19 08:47:14
    Temat: zawieszona dzialalność a wspólne rozliczenie - pomocy
    Od: "Pman" <p...@o...pl>

    Pls pomóżcie, czy mam szansę coś zdziałać???
    Opis sytuacji:
    mam zarejestrowaną DG, rozliczam się w formie karty podatkowej, działalność
    zawieszona od lutego 2002 (info do US oraz wyrejestrowany z ZUS), jestem
    zatrudniony na etacie.

    Deklarację roczną dochodówki od osób fizycznych złożyłem, jak co roku wspólnie
    rozliczając się z małżonką. No i tu niespodzianka... US odmówił wspólnego
    rozliczenia powołując się na art. 6 ust. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób
    fizycznych, tj:
    "8. Sposób opodatkowania, o którym mowa w ust. 2 i 4, nie ma zastosowania w
    sytuacji, gdy chociażby do jednego z małżonków, osoby samotnie wychowującej
    dzieci lub do jej dziecka mają zastosowanie przepisy art. 30c lub ustawy o
    zryczałtowanym podatku dochodowym."
    Potraktował więc moją zawieszoną działaność jako wystarczającą do tego, żę ma
    do mnie zastosowanie ustawa o zpd... Tu chyba nic się nie da wykombinaować, ale
    może ktoś ma jakieś cudowne wyjście z sytuacji???
    Męczy mnie to, bo i w przyszłym roku czeka mnie to samo, ale... Czy wybrnięciem
    z systuacji w przyszłości może być wynajęcie mieszkania??? Dlaczego...
    ust 9 tej samej ustawy: "Zasada określona w ust. 8 nie dotyczy osób, o których
    mowa w art. 1 pkt 2 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym,
    niekorzystających jednocześnie z opodatkowania przychodów z pozarolniczej
    działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c, albo w ustawie o
    zryczałtowanym podatku dochodowym."
    ust 9 mówi więc, że 8 nie dotyczy tych, którzy wynajmowali i jednocześnie nie
    korzystali z opodatkowania przychodów z działalności na zasadach określonych w
    ustawie o zryczałtowanym podatku. w tym wypadku mowa jest o przychodach, a nie
    samym fakcie prowadzenia działaności.
    Czy więc, jeżeli w mojej sytuacji w tym roku wynajmę komuś mieszkanie, będę
    mógł rozliczyć się (za 2004) wspólnie z małżonką???
    Pls pomóżcie! może jakiś inny sposób???
    pozdrawiam,
    pman