  • Data: 2007-11-12 18:40:41
    Temat: Re: kwota wolna od podatku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 9 Nov 2007, t...@o...pl wrote:

    > Jesli się np. okaże że składki zdrowotne płaciłeś "nieprzepisowo",
    > to dostaniesz decyzję z podatkiem do zapłaty.

    Ale ja nie o "nieprzepisowym", tylko o "przepisowym" płaceniu :)

    Weź zarobek brutto i zacznij odliczać ZUSy... u każdego inaczej,
    bo jeden ma "pracowniczy", inny "od DG", trzeci nie płaci wcale
    (bo to brutto od osobistych umów o dzieło), czwarty "ulgowo",
    piąty KRUs... a potem jeszcze zdrowotne, z zagwozdką jak poprzednio :)

    W ten deseń prosto się przekonujemy, że "kwota wolna" to w rozumieniu
    ZAROBKU (dochodu) pojęcie mocno abstrakcyjne, i używać można go
    wyłącznie jak się *dokładnie* wie co ono *może* znaczyć.

    > A kwota pomniejszająca podatek działa zawsze.

    Oczywiście. I o tym mowa - że należy mówić o "kwocie zmniejszającej
    podatek", a nie "wolnej od podatku" kwocie do opodatkowania, bo takiej
    nie ma.

    pzdr, Gotfryd