  • 1. Data: 2007-11-06 17:32:53
    Temat: kwota wolna od podatku
    Od: "Tomek" <t...@o...pl>

    Prosze o podanie publikatora (Dz. U., Monitor Polski) i aktu prawnego gdzie
    mowa jest o obowiązującej obecnie kwocie wolnej od podatku...

  • 2. Data: 2007-11-06 18:07:29
    Temat: Re: kwota wolna od podatku
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 06-11-2007 o 18:32:53 Tomek <t...@o...pl> napisał(a):

    > Prosze o podanie publikatora (Dz. U., Monitor Polski) i aktu prawnego
    > gdzie
    > mowa jest o obowiązującej obecnie kwocie wolnej od podatku...

    Dz.U. 2000 Nr 86 poz. 959

  • 3. Data: 2007-11-06 18:15:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Nov 2007, Tomek wrote:

    > Prosze o podanie publikatora (Dz. U., Monitor Polski) i aktu prawnego gdzie
    > mowa jest o obowiązującej obecnie kwocie wolnej od podatku...

    A którego podatku, to już nie łaska wyjaśnić? ;>

    Załóżmy, że brzydko (?) Cię podejrzewam, iż masz na myśli podatek
    dochodowy.
    No to...
    Nie ma takiej. Nie w podatku dochodowym!

    Taka kwota JEST, występuje w co najmniej dwu podatkach: PCC (wynosi 1000 zł)
    oraz od darowizn (zależnie od stopnia spokrewnienia i jest kumulacyjna).

    W przypadku dochodowego jest kwota *podatku którego się nie płaci*,
    zdefiniowana w ustawie; treść masz tu:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    ...u samej góry masz listę numerków DU (bo nowelizacje są ujęte).

    "Kwota zmniejszająca podatek" jest w art.27.1, w tabelce.
    Aktualnie: 530,08 złotego.

    Sądząc z pytania, a ściślej zakładając że prawidłowo przyjąłem iż pytasz
    o podatek dochodowy, to nie do końca masz świadomość jakiego rodzaju
    uproszczeniem jest "kwota wolna" w tym przypadku - bo to cóś w tym
    stylu co "siła odśrodkowa" albo inne *pozorne* zjawiska.
    W zasadzie można używać ich wbrew zasadom ;), ale tylko jak się WIE na
    czym polega uproszczenie, bo można (jak to mawiają) "wtopić" na
    wyciąganiu błędnych wniosków z uproszczonego zalożenia!
    Hint: "kwotę wolną" rozkładają na łopatki np. odliczenia, jako że
    istnieją również odliczenia dokonywane przed opodatkowaniem!

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-11-06 18:18:56
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 06-11-2007 o 19:15:50 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > "Kwota zmniejszająca podatek" jest w art.27.1, w tabelce.
    > Aktualnie: 530,08 złotego.

    W 2006 - tak.
    W 2007 - 572,54

  • 5. Data: 2007-11-06 18:21:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Nov 2007, t...@o...pl wrote:

    > Dz.U. 2000 Nr 86 poz. 959

    ..."z nowelizacjami", bo kwoty z 2000 to nijak nie będą pasowały!
    A tak przy okazji, to powiedz mi, czy kwota wolna wynosi:

    około 4500 zł
    2789,88 zł
    2789,89 zł
    ...czy jeszcze inaczej?

    Bo IMO to pierwsze, przynajmniej w zakresie prowadzącego DG i płacącego
    obowiązkowe zdrowotne ;>
    (komentarz w poście obok!)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-11-06 18:26:59
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 06-11-2007 o 19:21:27 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > ..."z nowelizacjami", bo kwoty z 2000 to nijak nie będą pasowały!
    > A tak przy okazji, to powiedz mi, czy kwota wolna wynosi:

    Ale sprawdź co to za ustawa ;)

  • 7. Data: 2007-11-06 19:08:13
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    t...@o...pl w <news:op.t1duhumfipkhj4@unk.compnet.com.pl>:

    > W 2006 - tak.
    > W 2007 - 572,54

    Zwłaszcza przy liniowym ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2007-11-06 19:53:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Nov 2007, t...@o...pl wrote:

    > W 2006 - tak.
    > W 2007 - 572,54

    O, thx!

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-11-06 19:55:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Nov 2007, t...@o...pl wrote:

    > Ale sprawdź co to za ustawa ;)

    Przepraszam za niestosowne podejrzenia :P

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-11-07 18:54:46
    Od: "Tomek" <t...@o...pl>

    Dzięki za wszystkie odpowiedzi... chodziło w zasadzie o kwotę dochodu wolną od
    podatku. Jest to obecnie 3.015,49 zł czyli kwota graniczna, której osiągnięcie
    przez podatnika nie będzie powodować obowiązku zapłaty podatku.