    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [leasing] Zwrot VAT-u
    Date: Mon, 18 Dec 2006 19:53:55 +0100

    On Sun, 17 Dec 2006, Umiar wrote:

    > jestem w temacie zielony, więc mozesz napisać jasniej, o co chodzi.
    > Zalozenia tak jak pisalem, odliczam 6tys, wykupuje, i chce sprzedać.

    W wątku:
    "odliczanie vat proporcją sprzdaży a zakup środka trwałego"
    przypomniano mi, że mam sobie doczytać o limicie kwotowym - tam jest
    numer przepisu :) z którego wynika mój opis.
    Dla "wystarczająco drogich" ST (15 000 zł) przez 5 lat dokonuje się
    korekty odliczonego VATu o współczynnik proporcji sprzedaży.
    Jak dany ST się sprzedaje zwolniony, to oczywiście służy on
    (w tym momencie) wyłącznie sprzedaży zwolnionej, czyli odliczanie
    za nierozliczoną część nie przysługuje.
    Nie podejmę się powiedzenia czy przy leasingu owa wartość to wyłącznie
    wartość wykupu (prawdopodobnie tak), wtedy by Cię nie dotyczyło.
    Nie podejmę się również powiedzenia czy przy sprzedaży w 3. roku
    "odliczone i przepadło" są dwa lata czy 3 lata - to co pozostaje
    do 5 lat (z VATu *odliczonego*, czyli połowy czy tam 60% VATu
    *zapłaconego* z faktury!) trzeba zwrócić. Oczywiście o ile był
    przekroczony próg wartości początkowej!

    pzdr, Gotfryd