  • 1. Data: 2005-07-24 11:20:33
    Temat: leasing samochodu , odliczenie vatu
    Od: "MaLeK" <M...@V...PL>

    Sprawa dotyczy leasingu samochodu z kratka , ksiegowa poinformowala mnie ze
    jezeli nie zarejestrowalem umowy
    leasingowej w U.S do 15.06 to nie moge juz odliczac vatu. Ja
    rzeczywiscie w natloku spraw zapomialem o tym . Czy to da sie jakos odkrecic
    czy juz przepadlo do konca lesingu ?

    --

    MaLeK

  • 2. Data: 2005-07-25 11:42:39
    Temat: Re: leasing samochodu , odliczenie vatu
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MaLeK" <M...@V...PL> napisał w wiadomości
> [...]
    > leasingowej w U.S do 15.06 to nie moge juz odliczac vatu. Ja
    > rzeczywiscie w natloku spraw zapomialem o tym . Czy to da sie jakos

    W ustawie stoi wyraźnie że można odliczać VAT na dotychczasowych zasadach
    wyłącznie pod warunkiem zgłoszenia umowy leasingowej we właściwym US do
    15.06.2005r.
    Przepadło

  • 3. Data: 2005-07-25 11:43:51
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > leasingowej w U.S do 15.06 to nie moge juz odliczac vatu. Ja
    > rzeczywiscie w natloku spraw zapomialem o tym . Czy to da sie jakos

    Chyba ze leasing tego samochodu trwa bez zmian jeszcze od czasów
    obowiązywania starej ustawy i wtedy dokonałeś zgłoszenia (kwiecień 2004r.)
    --
    <><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
    Pozdrawiam

    [księgowość, podatki, wynagrodzenia, ZUS]

  • 4. Data: 2005-07-25 12:32:24
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 7/25/2005 1:43 PM, Użytkownik Magdalena B napisał:

    > Chyba ze leasing tego samochodu trwa bez zmian jeszcze od czasów
    > obowiązywania starej ustawy i wtedy dokonałeś zgłoszenia (kwiecień 2004r.)

    Tamto zgłoszenie IMHO jest bez znaczenia (innymi słowy: trzeba było
    rejestrować umowę jeszcze raz).

    --
    gefragt

  • 5. Data: 2005-07-25 12:41:55
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "du hast mich gefragt" <d...@k...pl> napisał w
    wiadomości news:dc2m3e$4s5$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Tamto zgłoszenie IMHO jest bez znaczenia (innymi słowy: trzeba było
    > rejestrować umowę jeszcze raz).

    A skąd to stwierdzenie?
    Przepisy art. 7 ustawy z 21.04.2005r. o zmianie w VAT nie dotyczą umów,
    które zostały zarejestrowane na podstawie art 154 starej ustawy. Rejestracja
    tych umów w kwietniu 2004r. pozzwoliła na zachowanie zastosowania starej
    ustawy do tych umów. Skoro nowa ustawa o VAT nie dotyczyła tychże umów to
    jak ma ich dotyczych jej nowelizacja?

    --
    <><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

  • 6. Data: 2005-07-26 15:05:45
    Od: "MaLeK" <M...@V...PL>

    Użytkownik "Magdalena B" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "MaLeK" <M...@V...PL> napisał w wiadomości
    > Chyba ze leasing tego samochodu trwa bez zmian jeszcze od czasów
    > obowiązywania starej ustawy i wtedy dokonałeś zgłoszenia (kwiecień 2004r.)

    Leasing trwa od 2002 roku , ale nie pamietam zebym zglaszal w kwietniu 2004

    --

    MaLeK

  • 7. Data: 2005-07-28 06:42:58
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Magdalena B" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Leasing trwa od 2002 roku , ale nie pamietam zebym zglaszal w kwietniu
    > 2004

    A odliczałeś cały VAT czy tylko 50% od dnia 01.05.2005 do tej pory?

  • 8. Data: 2005-07-28 15:54:46
    Od: "MaLeK" <M...@V...PL>

    > Użytkownik "MaLeK" <M...@V...PL> napisał w wiadomości
    > A odliczałeś cały VAT czy tylko 50% od dnia 01.05.2005 do tej pory?

    ksiegowa nie odliczyla wcale , bo nie zarejestrowalem umowy

    --

    MaLeK

  • 9. Data: 2005-07-29 05:32:48
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    > ksiegowa nie odliczyla wcale , bo nie zarejestrowalem umowy

    Jak wcale? Przecież albo odliczasz 100% gdy
    - spełniasz określone nowelą warunki
    - spełniałeś warunki wg starej ustawy i zarejestrowałeś umowę
    albo odliczasz 50%. Dlaczego wcale?
    --