  • 1. Data: 2002-03-21 13:41:42
    Temat: leasing samochodu osobowego ???
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Witam

    mam pytania o leasing operacyjny samochodu OSOBOWEGO
    (u osoby fizycznej prowadzącej DG):

    1) czy można odliczać VAT od rat leasingowych - IMHO tak,
    bo to opłata za korzystanie, a nie nabycie, dopiero od ostatniej raty
    (wykupu)
    nie można będzie odliczyć VATu

    2) czy trzeba prowadzić kilometrówkę i obejmować nią również raty
    leasingowe - IMHO tak
    (niestety)

    z góry dziękuję za (p)odpowiedzi
    pozdr
    KTP

  • 2. Data: 2002-03-21 13:52:58
    Temat: Odp: leasing samochodu osobowego ???
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik ktp <k...@a...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a7cnue$fem$...@p...acn.pl...
> [...]
    >
    > 1) czy można odliczać VAT od rat leasingowych - IMHO tak,
    > bo to opłata za korzystanie, a nie nabycie, dopiero od ostatniej raty
    -----
    Niestety nie - par. 12 ust. 1 rozp. MF

    > 2) czy trzeba prowadzić kilometrówkę i obejmować nią również raty
    > leasingowe - IMHO tak
    > (niestety)
    --------
    Nie - art. 23 ust. 3b updf

    Orka

  • 3. Data: 2002-03-21 13:59:28
    Temat: Re: leasing samochodu osobowego ???
    Od: "Karol" <a...@b...com>

> [...]
    >
    > 1) czy można odliczać VAT od rat leasingowych - IMHO tak,
    > bo to opłata za korzystanie, a nie nabycie, dopiero od ostatniej raty

    Czy rozporzadzenie z 22.12.1999 juz nie obowiazuje?

    Karol

  • 4. Data: 2002-03-21 14:22:48
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    > Czy rozporzadzenie z 22.12.1999 juz nie obowiazuje?
    > Karol

    faktycznie obowiązuje...
    dziękuję bardzo ;-)

    btw... ciekawe ile zgodnie z toczącą się właśnie na p.s.p.p
    dyskusją będę musiał zapłacić podatku od Twojej i Orki
    odpowiedzi (jako od nieodpłatnych świadczeń)...

    pozdrawiam
    KTP

  • 5. Data: 2002-03-21 20:01:04
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    ktp wrote:

> [...]
    > (wykupu)
    > nie można będzie odliczyć VATu
    >
    > 2) czy trzeba prowadzić kilometrówkę i obejmować nią również raty

    Jest dokładnie odwrotnie niż myslisz, a więc pyt. 1 - nie mozna, pyt. 2 -
    nie trzeba :-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2002-03-22 13:52:29
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Czy rozporzadzenie z 22.12.1999 juz nie obowiazuje?
    A co to za rozporządzenie????

  • 7. Data: 2002-03-22 16:17:53
    Od: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>

    Użytkownik "Adamski" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > A co to za rozporządzenie????
    Rozporządzenie Ministra Finansów z 22 12.1999r
    Dz.U.109 z 1999r z póżniejszymi zmianami .
    Rozdział 7 Przypadki w których nabycie towarów lub usług nie uprawnia do
    obniżenia podatku należnego.
    Zapewne o tym rozporządzeniu pisał Karol.
    Jolka

  • 8. Data: 2002-03-22 16:52:59
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Adamski <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a7fdsf$je1$...@n...tpi.pl...
    > A co to za rozporządzenie????

    To samo o ktorym napiasales 47 minut wczesniej w watku "Pomocy - SWW!!"
    (godz. 14.05; 22-03-2002):

    Użytkownik Adamski <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a7fb3k$nel$...@n...tpi.pl...