eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › likwidacja DG przed i po 31 XII - co sie zmienia ?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 2

  • 1. Data: 2011-12-14 19:01:52
    Temat: likwidacja DG przed i po 31 XII - co sie zmienia ?
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Od 1 stycznia (a ściślej do 31 grudnia gminy mają przekazac do centrlanego
    rejestru DG stosowne dane) powstaje możliwośc likwidacji DG w dowolnym
    mieście: jadę do gdańska albo w bieszczady, idę do gminy, oni klikają i
    likwidują.

    Intryguje mie co się zmienia w procedurach. Dotychczas gmina wysyłała
    pocztą "likwidację" do GUS/ZUS/US. Teraz będzie jakiś automat, czy rejestr
    będzie kolejnym wodotryskiem bez większego (poza jawnością) znaczenia, a te
    same papierki będa wędrowały tą samą drogą ? A jak przy zakładaniu DG ?
    Jest to jedno okienko, czy go nie ma ?


  • 2. Data: 2011-12-16 09:21:03
    Temat: Re: likwidacja DG przed i po 31 XII - co sie zmienia ?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 14 Dec 2011 20:01:52 +0100, Marek napisał(a):

    > Od 1 stycznia (a ściślej do 31 grudnia gminy mają przekazac do
    > centrlanego rejestru DG stosowne dane) powstaje możliwośc likwidacji DG
    > w dowolnym mieście: jadę do gdańska albo w bieszczady, idę do gminy, oni
    > klikają i likwidują.
    >
    > Intryguje mie co się zmienia w procedurach. Dotychczas gmina wysyłała
    > pocztą "likwidację" do GUS/ZUS/US. Teraz będzie jakiś automat, czy
    > rejestr będzie kolejnym wodotryskiem bez większego (poza jawnością)
    > znaczenia, a te same papierki będa wędrowały tą samą drogą ? A jak przy
    > zakładaniu DG ? Jest to jedno okienko, czy go nie ma ?

    Od 1 obowiązkowo dla wszystkich a wcześniej dla tych urzędów, które już
    przeniosły dane do CEIDG. Przekazywanie do GUS-US-ZUS będzie
    elektronicznie a nie pocztą i z CEiDG a nie z gminy. Jedno okienko było i
    nadal pozostaje. Oczywiście z ograniczeniami - np. do ZUS rejestruje cię
    jako płatnika, ale już jako ubezpieczony musisz zarejestrować się sam.]

    Problemem jest to, że dotychczas gminy nie miały w rejestrach wszystkich
    informacji, np. PKD głównego rodzaju działalności, numery rachunków
    bankowych. Jako podstawowy PKD został przyjęty pierwszy z PKD w
    kolejności numerycznej. W ramach jednego okienka informacje o
    likwidowanym rachunku bankowym powinne być składane przez CEiDG, ale w
    CEiDG nie da się zlikwidować rachunku, który nie został wprowadzony, więc
    nie wiadomo co robić: informować US i ZUS o likwidacji poza CEiDG, czy
    najpierw wprowadzać do CEiDG a dzień później likwidować. Ta druga metoda
    wymaga niestety poświadczenia nieprawdy - data zmiany nie może być
    wcześniejsza niż 14 dni od aktualnej i nie można podać od kiedy naprawdę
    rachunek istnieje.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1