    From: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: likwidacja DG - środki trwałe i vat
    Date: Tue, 06 Jan 2004 15:30:09 +0100

    AP wrote:

    > Poniższe przepisy czytałem kilka razy wcześniej i uważam, że nie ma w
    > nich jednoznaczności.
    > po pierwsze: ŚT nie jest przedmiotem czynności określonych w art.2 wg
    > mnie,

    Niestety to jest nieco zapętlone Art 2.3.6 jest odwołanie właśnie do
    art. 6a i podobno dlatego pozostałe ŚT stają się towarem.

    > po drugie zgodnie z uopdof ŚT nie wchodzi do spisu z natury (zostaje
    > wykreślony z ewidencji ŚT) przy zakończeniu DG a podatek doch płaci
    > się w momencie jego zbycia.

    I dlatego zawsze na zakończenie działalności robi sie 2 różne spisy:
    jeden bez ŚT do dochodowego i drugi ze ŚT do VAT

    > A na dodatek w moim US poinformowano mnie że vatu od ŚT przy
    > likwidacji DG
    > się nie płaci powołując się przy tym na art 6a uopotiu.

    Czy jest to informacja na piśmie? Do tej pory zawsze był w takim
    przypadku podatek, więc jeśli niic sie nie zmieniło od 1 stycznia....
    Zwolnione były tylko te używane pzrez co anjmniej 6 miesięcy ŚT przy
    zakupie których nie przysługiwało odliczonie tego podatku.

    Raczej nie jest prawdziwa