    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: mBank i KPiR
    Date: Wed, 18 Feb 2004 00:05:29 +0100

    On Mon, 16 Feb 2004, Aisa_prw wrote:

    >+ Witam
    >+
    >+ Właśnie dziś rozmawiałam o tym w US z Panem z okienka wtykając mu kilka
    >+ potwierdzeń i zestawienie miesięczne operacji (takie z 5 plnz mbanku).

    Hm... nie wydaję pieniędzy na potwierdzenia ;), jak dotąd :)
    Niemniej można by ((C) Maddy) popolimeryzować w kwestii czy
    taki wyciag PRZYPADKIEM nie spełnia wymogu par.13.5 - bo
    IMHO spełnia.

    >+ Otóż jak mnie oswiecono:
    >+ zestawienie które otrzymuję do domu z mbanku - NIE jest dowodem ksiegowym,
    >+ więc mam sobie zrobić do niego dowody wewnętrzne na koniec miesiąca

    Cóż... przyznaję że sam kiedyś wystawiałem DW.
    Ale po dyskusjach różnistych - przestałem :) Uznałem za błąd
    i cały 2003 rok wstawiam jak niżej.

    >+ - jeden na oddsetki
    >+ a drugi na łączną sumę prowizji i opłat.

    Ale IMHO nie ma powodu ani podstaw do wystawiania DW: im więcej
    razy czytałem par.12 i dalsze rozp. ds. KPiR tym bardziej
    nabierałem tego przekonania, a to że wystawianie DW na
    przychody jest nieporozumieniem też mi ktoś na grupie
    wytknął :] (niniejszym dziękuję :))

    W przepisach napisano tak:
    +++
    § 13.
    Za dowody księgowe uważa się również:
    4) dowody opłat pocztowych i bankowych,
    ---

    IMHO (pamiętając że dyskusji tu ...dziesiąt było i glosów ...set
    wysłuchano) wydruk operacji z autografem (MOIM !) i ew. pieczątką
    jak ktoś lubi - wymóg spełnia.
    Że dużo ? No tak, racja...
    W drugiej koleności broniłbym 13.5 ("inne dowody opłat").

    Ale DW są ujęte w par. 14 niniejszego rozporządzenia, a tam
    dokumentowania "elektronicznych zdarzeń bankowych" nie uznano :(
    Przyznam że uważam iż POWINNO być dozwolone uznanie zarówno
    zestawienia jak i DW. Ale... ale literalnie NIE MA takiego
    zezwolenia w przepisach.

    >+ a pod te dowody podłączyć albo: wydruki (naście:( ...) albo - i to
    >+ wystarczy
    >+ to zestawienie comiesięczne, które mi przysyłają

    :)

    Może na deser: zawsze można się pocieszyć iż jak Maddy to wyłożyła
    będzie to najwyżej "nieprawidłowe prowadzenie" (powarczą, powarczą
    i pójdą... :)) a nie "nierzetelność" (która grozi... szkoda gadać
    czym)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)