  • 1. Data: 2004-02-16 15:11:30
    Temat: mBank i KPiR
    Od: "Grzegorz Witek" <g...@b...onet.pl>

    Jak najlepiej księgować w KPiR prowizje za przelewy z konta w mBanku? Jest
    jakiś lepszy sposób, niż zbieranie wydruków z potwierdzeniami każdej opłaty?

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2004-02-16 16:03:14
    Temat: Re: mBank i KPiR
    Od: "Aisa_prw" <j...@w...pl>

    Witam

    Właśnie dziś rozmawiałam o tym w US z Panem z okienka wtykając mu kilka
    potwierdzeń i zestawienie miesięczne operacji (takie z 5 plnz mbanku).
    Otóż jak mnie oswiecono:
    zestawienie które otrzymuję do domu z mbanku - NIE jest dowodem ksiegowym,
    więc mam sobie zrobić do niego dowody wewnętrzne na koniec miesiąca - jeden
    na oddsetki
    a drugi na łączną sumę prowizji i opłat.
    a pod te dowody podłączyć albo: wydruki (naście:( ...) albo - i to
    wystarczy
    to zestawienie comiesięczne, które mi przysyłają i to na tyle mam nadzieję
    ze pomogłam.

    Joanna

  • 3. Data: 2004-02-16 16:45:40
    Od: grynio001<t...@o...pl>

    > zestawienie miesięczne operacji (takie z 5 plnz mbanku).
    > Otóż jak mnie oswiecono:
    > zestawienie które otrzymuję do domu z mbanku - NIE jest dowodem
    ksiegowym,

    Nie rozumiem... to mBank nie wysyla swoim klientom wyciagu
    bankowego? Nie ma na tym "zestawieniu" slow "wyciag bankowy"?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-02-16 16:48:41
    Od: "Kubik" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Aisa_prw" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zestawienie które otrzymuję do domu z mbanku - NIE jest dowodem ksiegowym,
    > więc mam sobie zrobić do niego dowody wewnętrzne na koniec miesiąca -
    A ja wypisuję tylko dowód wewnętrzny, jakby co to sobię dodrukuję
    potwierdzenia z WWW z ładnym napisem "Dokument sporządzony na
    podstawie art. 7 Ustawy Prawo Bankowe (Dz.U.Nr 140 z 1997 roku,
    poz.939 z późniejszymi zmianami). Nie wymaga podpisu ani stempla."..
    Wystarczy?

    pozdrawiam
    Adam

  • 5. Data: 2004-02-17 07:44:13
    Od: "Grzegorz Witek" <g...@b...onet.pl>

    Właśnie, czy wystarczy dowód wewn. sporządzony na podstawie informacji z
    WWW? Jeden na miesiąc za wszystkie prowizje i drugi za odsetki.
    Drukowanie i trzymanie kilkunastu, czy kilkudziesięciu potwierdzeń w
    miesiącu wydaje się dość kłopotliwe. Czy praw to jakoś precyzuje?

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 6. Data: 2004-02-17 23:05:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Feb 2004, Aisa_prw wrote:

> [...]
    >+ potwierdzeń i zestawienie miesięczne operacji (takie z 5 plnz mbanku).

    Hm... nie wydaję pieniędzy na potwierdzenia ;), jak dotąd :)
    Niemniej można by ((C) Maddy) popolimeryzować w kwestii czy
    taki wyciag PRZYPADKIEM nie spełnia wymogu par.13.5 - bo
    IMHO spełnia.

    >+ Otóż jak mnie oswiecono:
    >+ zestawienie które otrzymuję do domu z mbanku - NIE jest dowodem ksiegowym,
    >+ więc mam sobie zrobić do niego dowody wewnętrzne na koniec miesiąca

    Cóż... przyznaję że sam kiedyś wystawiałem DW.
    Ale po dyskusjach różnistych - przestałem :) Uznałem za błąd
    i cały 2003 rok wstawiam jak niżej.

    >+ - jeden na oddsetki
    >+ a drugi na łączną sumę prowizji i opłat.

    Ale IMHO nie ma powodu ani podstaw do wystawiania DW: im więcej
    razy czytałem par.12 i dalsze rozp. ds. KPiR tym bardziej
    nabierałem tego przekonania, a to że wystawianie DW na
    przychody jest nieporozumieniem też mi ktoś na grupie
    wytknął :] (niniejszym dziękuję :))

    W przepisach napisano tak:
    +++
    § 13.
    Za dowody księgowe uważa się również:
    4) dowody opłat pocztowych i bankowych,
    ---

    IMHO (pamiętając że dyskusji tu ...dziesiąt było i glosów ...set
    wysłuchano) wydruk operacji z autografem (MOIM !) i ew. pieczątką
    jak ktoś lubi - wymóg spełnia.
    Że dużo ? No tak, racja...
    W drugiej koleności broniłbym 13.5 ("inne dowody opłat").

    Ale DW są ujęte w par. 14 niniejszego rozporządzenia, a tam
    dokumentowania "elektronicznych zdarzeń bankowych" nie uznano :(
    Przyznam że uważam iż POWINNO być dozwolone uznanie zarówno
    zestawienia jak i DW. Ale... ale literalnie NIE MA takiego
    zezwolenia w przepisach.

    >+ a pod te dowody podłączyć albo: wydruki (naście:( ...) albo - i to
    >+ wystarczy
    >+ to zestawienie comiesięczne, które mi przysyłają

    :)

    Może na deser: zawsze można się pocieszyć iż jak Maddy to wyłożyła
    będzie to najwyżej "nieprawidłowe prowadzenie" (powarczą, powarczą
    i pójdą... :)) a nie "nierzetelność" (która grozi... szkoda gadać
    czym)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)