  • 1. Data: 2003-01-22 13:27:26
    Temat: duza ulga ;)
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    Czesc

    Czy musze odliczac cale faktury, czy moge tez czesciowe ? Tzn jesli na
    jednej fakturze mam kabel elektryczny i kombinerki, to wiadomo, ze nie moge
    odliczyc narzedzi czyli kombinerek, ale czy moge odliczyc czesc faktury
    czyli ten kabel ? Mam kilka takich faktur i nie wiem co moge z nimi zrobic.

    --
    Krzysztof Pułapa, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 2. Data: 2003-01-22 13:40:32
    Temat: Re: duza ulga ;)
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> wrote in message
> [...]
    > odliczyc narzedzi czyli kombinerek, ale czy moge odliczyc czesc faktury
    > czyli ten kabel ? Mam kilka takich faktur i nie wiem co moge z nimi

    Mysle, ze odlicza sie ne faktury, lecz WYDATKI POTWIERDZONE FAKTURAMI..
    wiec mozna.

    Ale wygodniej brac osobne faktury na to, co sie odlicza...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-01-22 13:54:09
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy musze odliczac cale faktury, czy moge tez czesciowe ? Tzn jesli na
    > jednej fakturze mam kabel elektryczny i kombinerki, to wiadomo, ze nie

    Hmm, a dlaczego???

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 4. Data: 2003-01-22 13:59:07
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "BaLab" <b...@p...com> wrote in message news:b0m7sr$931$1@news.tpi.pl...
    > Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości

    > moge
    >
    > Hmm, a dlaczego???

    A dlaczego tak ?

    Wg urzednikow i "na rozum" dlatego nie, ze sa to narzedzia, ktore sie
    nie zuzywaja w trakcie zbudowania domu.
    Na tej zasadzie kazdu kupowalby samochod dostawczy "na budowe domu".

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-01-22 14:01:26
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:b0m82a$e22$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > A dlaczego tak ?
    >
    > Wg urzednikow i "na rozum" dlatego nie, ze sa to narzedzia, ktore sie
    > nie zuzywaja w trakcie zbudowania domu.
    > Na tej zasadzie kazdu kupowalby samochod dostawczy "na budowe domu".

    OK, założyłem, że autorowi chodzi o działalność gospodarczą a nie o
    odliczenie remontu.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 6. Data: 2003-01-22 14:10:33
    Temat: mała ulga
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak <a...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b0m82a$e22$...@g...uci.agh.edu.pl...

    > A dlaczego tak ?
    >
    > Wg urzednikow i "na rozum" dlatego nie, ze sa to narzedzia, ktore sie
    > nie zuzywaja w trakcie zbudowania domu.
    > Na tej zasadzie kazdu kupowalby samochod dostawczy "na budowe domu".

    Ale w małej uldze można! W stosownym rozporządzeniu piszą:

    "...wydatki poniesione na:
    1) zakup materiałów i urządzeń"

    a kombinerki to chyba urządzenie?

  • 7. Data: 2003-01-22 14:37:40
    Temat: Re: mała ulga
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Ale w małej uldze można! W stosownym rozporządzeniu piszą:
    > "...wydatki poniesione na:
    > 1) zakup materiałów i urządzeń"

    Ale nie jest sprecyzowane ze chodzi o narzedzie uzyte do remontu. Na tej
    podstawie moglbym ci zakwestionowac wspomniane kombinerki ;) Bo chyba
    chodzi tutaj o urzadzenia trwale zwiazane z budynkiem, czyli kuchenke
    gazowa, wentylatory w scianie, itp ? Ale to tylko moje gdybanie ...

    --
    Krzysztof Pułapa, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 8. Data: 2003-01-23 07:31:57
    Od: "Biedrona" <b...@p...pl>

> [...]

    Dz.U.96.156.788
    ZAŁĄCZNIK Nr 1
    WYKAZ ROBÓT ZALICZANYCH DO REMONTU I MODERNIZACJI BUDYNKU MIESZKALNEGO
    1. Remont lub modernizacja przyłączy, elementów przyłączy budynku lub
    wykonanie nowych przyłączy, obejmujące:
    1) przyłącza wodociągowe, hydrofornie,
    2) przyłącza kanalizacyjne, bezodpływowe zbiorniki ścieków, urządzenia do
    oczyszczania ścieków,
    3) przyłącza sieci cieplnej, węzły cieplne, kotłownie,
    4) przyłącza do linii elektrycznej.
    2. Wykonanie nowego przyłącza do sieci gazowej.
    3. Remont i modernizacja fundamentów, łącznie z izolacjami, obejmujące:
    1) wzmocnienie fundamentów lub ich zabezpieczenie,
    2) izolacje przeciwwodne, przeciwwilgociowe, cieplne,
    3) osuszanie fundamentów.
    4. Remont lub modernizacja elementów konstrukcyjnych budynku lub ich części,
    dotyczące:
    1) konstrukcji stropów,
    2) konstrukcji ścian nośnych i zewnętrznych,
    3) konstrukcji i pokrycia dachu,
    4) docieplenia stropów i stropodachów,
    5) kanałów spalinowych i wentylacyjnych,
    6) pozostałych elementów konstrukcyjnych budynku, jak np. słupów,
    podciągów, schodów, zadaszeń, balkonów, loggi, izolacji przeciwwodnych,
    dźwiękochłonnych.
    5. Remont lub modernizacja elewacji budynku, obejmujące:
    1) tynki i okładziny zewnętrzne,
    2) malowanie elewacji,
    3) docieplenie ścian budynku,
    4) obróbki blacharskie i elementy odwodnienia budynku.
    6. Wbudowanie nowych, wymiana lub remont okien oraz drzwi zewnętrznych.
    7. Przebudowa układu funkcjonalnego budynku, obejmująca:
    1) sanitariaty i kuchnie,
    2) dźwigi osobowe,
    3) wjazdy, podjazdy, zabezpieczenia i wykonanie innych elementów związanych
    z udostępnieniem i przystosowaniem obiektu oraz pomieszczeń ogólnodostępnych
    budynku dla osób niepełnosprawnych.
    8. Remont, modernizacja, wymiana lub wykonanie nowych instalacji budynku,
    obejmujące rozprowadzanie po budynku instalacji oraz montaż trwale
    umiejscowionych: wyposażenia, armatury i urządzeń dotyczących:
    1) instalacji sanitarnych,
    2) instalacji elektrycznych, odgromowych i uziemienia,
    3) instalacji klimatyzacyjnych i wentylacyjnych,
    4) instalacji przyzywowych (domofony) i alarmowych,
    5) przewodów wentylacyjnych, spalinowych i dymowych.
    9. Wykonanie nowych instalacji gazowych.
    10. Remont części wspólnej budynku (ciągów komunikacyjnych, piwnic,
    strychów, zsypów, magazynów, pralni, suszarni).
    ZAŁĄCZNIK Nr 2
    WYKAZ ROBÓT ZALICZANYCH DO REMONTU I MODERNIZACJI LOKALU MIESZKALNEGO
    1. Remont, modernizacja lub wykonanie nowych elementów w lokalu mieszkalnym:
    1) ścianek działowych, sufitów, tynków i okładzin wewnętrznych,
    2) podłóg i posadzek,
    3) okien, świetlików i drzwi,
    4) powłok malarskich i tapet,
    5) elementów kowalsko-ślusarskich,
    6) izolacji przeciwwodnych, przeciwwilgociowych, dźwiękochłonnych i
    cieplnych,
    7) pozostałych elementów (np. pawlaczy, trwale umiejscowionych szaf
    wnękowych, obudowy wanien, zlewozmywaków, grzejników).
    2. Remont, modernizacja, wymiana lub wykonanie nowych instalacji w lokalu
    mieszkalnym, obejmujące rozprowadzenie po lokalu instalacji oraz montaż
[...]
    5) instalacji i urządzeń grzewczych,
    6) przewodów wentylacyjnych, spalinowych i dymowych.
    ZAŁĄCZNIK Nr 3
    WYKAZ ROBÓT ZALICZANYCH DO REMONTU I MODERNIZACJI W ZAKRESIE INSTALACJI
    GAZOWEJ, URZĄDZEŃ EKSPLOZYMETRYCZNYCH LUB URZĄDZEŃ GAZOWYCH
    I. Wykaz robót zaliczanych do remontu i modernizacji budynku mieszkalnego w
    zakresie instalacji gazowej, urządzeń eksplozymetrycznych lub urządzeń
    gazowych:
    1) wymiana lub remont części wspólnej instalacji gazowej (przyłącza,
    poziomy i piony),
    2) przemieszczenie głównego kurka gazowego na zewnątrz budynku,
    3) zastąpienie miejscowych instalacji ciepłej wody - z zastosowaniem
    gazowych grzejników ciepłej wody - instalacją centralnej ciepłej wody,
    4) zainstalowanie urządzeń lub systemów służących poprawie bezpieczeństwa
    użytkowników gazu,
    5) wyposażenie instalacji w gazomierze indywidualne.
    6) wykonanie instalacji gazu płynnego.
    II. Wykaz robót zaliczanych do remontu i modernizacji lokalu mieszkalnego w
    zakresie instalacji gazowej, urządzeń eksplozymetrycznych lub urządzeń
    gazowych:
    1) remont i wymiana urządzeń gazowych,
    2) remont i wymiana instalacji gazowej służącej do rozprowadzania gazu do
    urządzeń,
    3) zainstalowanie, naprawa i wymiana urządzeń eksplozymetrycznych oraz
    czujników tlenku węgla,
    4) zainstalowanie gazomierza.

  • 9. Data: 2003-01-23 08:02:29
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    Użytkownik KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:M...@n...tpi.pl...

> [...]
    > chodzi tutaj o urzadzenia trwale zwiazane z budynkiem, czyli kuchenke
    > gazowa, wentylatory w scianie, itp ? Ale to tylko moje gdybanie ...

    Pewnie tak jest ale jak się to czyta to wydaje się, że właśnie "chyba
    chodzi". Ale jakby się uprzeć i brać zapis dosłownie to można by nie tylko
    kombinerki odliczyć.

  • 10. Data: 2003-01-26 17:43:21
    Od: "mary" <s...@w...pl>

    A w jakim DZ.UST.mogę znaleźć co się odlicza w Dużej Uldze Budowlanej?Chodzi
    mi o wyposażenie wnętrz-łazienka,kuchnia,szafy wnęk.,itp Mary