    From: "Lukasz Kalinski" <l...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: male pytanka...
    Date: Mon, 28 Apr 2003 09:58:24 +0200

    Uzytkownik "Grzegorz" <w...@...O.S.P.A.M.wodr.poznan.pl> napisal w
    wiadomosci news:p3vun-cs3.ln1@main.linux.pl...
    > Hej!
    >
    > 1. Zakladam dzialalnosc z data rozpoczecia (widniejaca na wpisie do
    > ewidencji dg) od. 1.06 br. Regon otrzymam po 2 tyg., wiec wciaz przed
    > rozpoczeciem. Czy moge wszelkie pozostale zgloszenia (do US (NIP-1, VAT-R)
    > i ZUS (ZFA, ZZA)) zlozyc takze przed rozpoczeciem, by miec juz wszystko za
    > soba, czy tez niektore zgloszenia trzeba zlozyc dopiero po faktycznym
    > rozpoczeciu dzialania firmy?

    Urzad Skarbowy - przed rozpoczeciem wykonywania dzialanosci
    ZUS - masz 7 dni na zlozenie dokumentow rejestracyjnych

    > 2. Czy wszelkie f-ry kosztowe moge dopiero wlaczyc w koszty, jesli data
    ich
    > wystawienia jest po dn. 1.06, czy mozna tez uwzglednic te wystawione
    > wczesniej? (mysle, ze chyba niestety nie?)

    Masz calkowita racje - trzeba sie wstrzymac z fakturami do 01.06

    > 3. Czy jesli w danym m-cu nie mam zadnej sprzedazy i zakupu (kompletnie
    > nic), to czy skladam za ten m-c VAT-7? (a gdy mam tylko koszty, to tak?).

    Jezeli jestes VAT'manem to zawsze skladasz VAT7 - czy miales ruchy w
    dzialalnosci, czy nie.

    > 4. Kiedy bede musial wplacic pierwsza zaliczke na pdof; po osiagnieciu
    > jakiego dochodu z dg? (pracuje jednoczesnie na etacie, ale to chyba nie ma
    > znaczenia?)
    > 5. Wysylam towar do klienta z prosba o odeslanie podpisanej kopii f-ry.
    Co,
    > jesli klient nie odesle i jest uparty lub nie ma z nim kontaktu? Jak
    > postepowac i jak sie zabezpieczyc przed takimi przypadkami? Raczej nie
    bede
    > wymagal od przypadkowej osoby fizycznej wczesniejszego przyslania
    > oswiadczenia o wystawianiu f-ry bez podpisu :-( (zamierzam prowadzic sklep
    > internetowy i chcialbym jaknajlepiej, przewidujaco rozwiazac ten
    > problem...)
    Wysylaj od razu oswiadczenie o wystawianiu f-ry bez podpisu. Wiele firm
    internetowych tak dziala i nie ma z tym wiekszego problemu.

    > 6. Czy mozna wysylac VAT-7, PIT-5 i ZUS-DRA listem poleconym (nie chce mi
    > sie jezdzic do urzedow)? Jesli tak, to czy koszty przesylki zeznan moge
    > ujac w KPiR na podstawie pokwitowania, czy musi byc f-ra z urz.
    pocztowego?
    Poczta mozesz. Dowod nadania zachowaj, popros Pania w okienku o
    pokwitowanie, podbij pieczatka z tylu i zaksieguj dowodem wewnetrzym.

    > 7. Sorry za niektore banalne (jeszcze nie dla mnie :-) pytania, ale
    > chcialbym w miare dobrze sie przygotowac do walki... :-) Z gory bardzo
    > dziekuje za wszelka pomoc!
    >
    > Pozdrawiam!

    Powodzenia w nowej dzialalonosci
    Pozdrawiam